• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga om rolex

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Sitter som alltid och kollar på klockor på nätet, just nu på chrono24. Det jag kollar på nu är rolex explorer II.

Blir förvirrad av chrono24 och deras datering av klockorna. En Explorer som enl C24 är från ett specifikt år kan vara både med lugg holes och utan och den kan komma i nya boxen och ibland i gamla boxen.

Så frågan är, när började rolex använda den nya boxen, dvs inte den lilla med trä på insidan?
När slutade rolex med lugg holes på Explorer II?

Tacksam för svar.
 

Ninen79

Audemars
Lugg holes försvann nångång dom första åren på 2000 talet, nya boxen började komma ca 2003-2004. Men jag är inte 100%.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Kan väl vara som vanligt med rolex - de kör slut på lagret först innan det nya kommer. Därmed kan det väl vara så att det inte är ett exakt cut-off date mellan nytt och gammalt, samt kombination klocka och box
 

jabla

Sarlacc
När de slutade med lugholes vet jag inte men själv föredrar jag med eftersom det underlättar bandbyte.
Boxar och klockor levereras var för sig till handlarna så det beror nog på på vad som fanns i lager under en övergångsperid.
Båda boxtyperna kan säkert vara levererade som "orginal" i olika butiker vid samma årtal.
 
Topp