• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga: Oris CC 47mm vs. Oris TT1 Diver Chrono 44mm

Funderar på att byta ut min Oris CC 47mm mot en 44mm Chrono. Är egentligen rätt nöjd med storleken, men är sugen på en Chrono. Har inte möjligheten att testa Chrono:n, men är rädd att den ska kännas liten. Finns det någon på forumet som klämt på båda och kan komma med lite input?
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Har haft bägge storlekarna.
Är du väldigt "petit" kan du säkert ha 44'an, men om du känner 47'an sitter bra tycker jag du skall behålla den.
 

berg35

Omega
Re: Sv: Fråga: Oris CC 47mm vs. Oris TT1 Diver Chrono 44mm

Det finns ju även en 47 mm chrono om du gillar den storleken.

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2
 
Chrisse skrev:
Har haft bägge storlekarna.
Är du väldigt "petit" kan du säkert ha 44'an, men om du känner 47'an sitter bra tycker jag du skall behålla den.
Det är inte utan att man önskar att man vore "petit" ibland, så man skulle känna sig bekväm i alla snygga 42:eek:r som finns, men icke.

berg35 skrev:
Det finns ju även en 47 mm chrono om du gillar den storleken.

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2
Känner att jag maxat storleken med CC:n, speciellt på höjden. Dessutom vill jag inte skjuta till pengar i dagsläget.

Asplund skrev:
Är det den orangea CCn så är du galen om du byter den mot en vanlig chrono... GALEN!
Nej det är denna:
20121103_081632.jpg
 
Topp