Så vad var priset?Uppfattat!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så vad var priset?Uppfattat!
Går väl att köpa tavlan hos vilken AD som helst?@vaniljglass Möjligtvis lite dåligt uttryckt, det kan jag hålla med om. Samtidigt kan du ju inte argumentera för att den romerska tavlan inte är ovanlig? De flesta 16220's some ligger ute till försäljning (ta C24 t.ex) har stick tavla.
Hursomhelst, ändrat.
Klart jag kan argumentera för att den inte är ovanlig. Hittar 71st med romerska siffror när jag söker på 16220.@vaniljglass Möjligtvis lite dåligt uttryckt, det kan jag hålla med om. Samtidigt kan du ju inte argumentera för att den romerska tavlan inte är ovanlig? De flesta 16220's some ligger ute till försäljning (ta C24 t.ex) har stick tavla.
Hursomhelst, ändrat.
Han skrev inte "svår att få tag i".Går väl att köpa tavlan hos vilken AD som helst?
Skillnad på mindre vanlig och ovanlig, om du frågar mig.@vaniljglass Och ett bra antal hundra utan. Supply and demand helt enkelt. Hursomhelst, tänker inte sitta och argumentera på klocksnack, texten är fixad.
https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-16220-mot-cartier.68075/
@Hampus.H Kom igen, ovanlig tavla..?
Sorry, trodde att ett första inlägg inte räknades som bump, d.v.s. att det var ok att göra ett inlägg och en bump samma dag. Men nu vet jag bättre!
Den är väl precis som alla andra snart 50 år gamla Datejusts, och prissatt därefter. Inga skeva bandhorn.https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-116200.66751/
@vaniljglass
Hur polerad är denna? Höger nedre bandhorn ser skevt ut men svårt att avgöra för du tar bara bilder från vänster.
https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-1600-69.63989/
@vaniljglass
Hur polerad är denna? Höger nedre bandhorn ser skevt ut men svårt att avgöra eftersom du bara tar bilder från vänster.
Ser inget som skulle motstå mig från att köpa den klockan (Om jag letade vintage Datejust)
Gäller Certinan och Orisen också antar jag?@Totte Dina Leubas i din gottepåse måste vara Mumbai - edition? Right?
https://klocksnack.se/threads/gott-blandat-för-den-händige-–-7-st-klockor-för-1350-kr.68210/
Håller med. Om man bumpat annonsen 50ggr så har varenda potentiell köpare redan sett klockan då är det inte _ytterligare_ en bump som behövs utan en ordentlig prissänkning. Inte 1.25%...Hur tänker folk som säljer en klocka för tex 84.000:-, annonsen är iskall och sen "prisbumpar" de annonsen med "SÄNKT PRIS!!!!" och har sänkt priset till 83.000:-?
Har annonsen legat ute flera veckor utan napp så är priset uppenbarligen fel eller klockan ointressant och då lär inte 1000:- räcka.
Om du genuint funderar över hur "folk" tänker kanske det kan vara en idé att tagga säljaren så denna kan redogöra för detta?Hur tänker folk som säljer en klocka för tex 84.000:-, annonsen är iskall och sen "prisbumpar" de annonsen med "SÄNKT PRIS!!!!" och har sänkt priset till 83.000:-?
Har annonsen legat ute flera veckor utan napp så är priset uppenbarligen fel eller klockan ointressant och då lär inte 1000:- räcka.
Undra hur många som hade lagt ner intresset om det innebar att det hade kostat pengar.Hur tänker folk som säljer en klocka för tex 84.000:-, annonsen är iskall och sen "prisbumpar" de annonsen med "SÄNKT PRIS!!!!" och har sänkt priset till 83.000:-?
Folk vet nog vilka de är. Är ju inte supersvårt att lista ut vilka det är som haft 70-80 tusenkronorsklockor ute i flera månader nu.Om du genuint funderar över hur "folk" tänker kanske det kan vara en idé att tagga säljaren så denna kan redogöra för detta?
Syftade på att om man verkligen vill ha svar så går man vanligtvis till källan för att fråga.Folk vet nog vilka de är. Är ju inte supersvårt att lista ut vilka det är som haft 70-80 tusenkronorsklockor ute i flera månader nu.
Det var nog ingen direkt fråga utan mer en reflektion.Syftade på att om man verkligen vill ha svar så går man vanligtvis till källan för att fråga.
Se det mer som en allmän reflektion från min sida som inte var riktad mot någon enskild.Om du genuint funderar över hur "folk" tänker kanske det kan vara en idé att tagga säljaren så denna kan redogöra för detta?
Snyggt, missade
Jag förstår. Håller med om att fenomenet i sig kan vara rätt störande.Se det mer som en allmän reflektion från min sida som inte var riktad mot någon enskild.
Snart ska väl folk börja sänka hundratusenkronorsklockor med en femhundring i taget...