• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Haha. Vilket trams!
De har väl endast ett potentiellt värde ihop med klockan de satt på.
Jag gjorde bedömningen att det kunde finnas ett intresse för tagsen om någon exv. ville "bygga fullset", se även dagens inlägg i "minst prisvärda"-tråden... Förstår att det uppfattats som sniket varför jag ber om ursäkt och låter annonsen sjunka med erfarenheten i bagaget.

Jag gjorde bedömningen att det kunde finnas ett intresse för tagsen till det priset, se även dagens inlägg i "minst prisvärda"-tråden... Förstår att det uppfattats som sniket varför jag ber om ursäkt och låter annonsen sjunka med erfarenheten i bagaget.
Lite elakt mig att kalla det trams. Ber om ursäkt. Skulle kunna nöjt mig med att säga att jag "inte förstår att det finns en marknad för tags"

Jag gjorde bedömningen att det kunde finnas ett intresse för tagsen om någon exv. ville "bygga fullset", se även dagens inlägg i "minst prisvärda"-tråden... Förstår att det uppfattats som sniket varför jag ber om ursäkt och låter annonsen sjunka med erfarenheten i bagaget.

Trevligt och vettigt svar. Du verkar inte vara den snikna typen och då spelar ju annonsen ingen roll. :)

Absolut inte sniket! Klart du får sälja hangtags, hade gärna köpt om jag haft AP.

Sälj dina handtags utan att skämmas. Finns det en köpare så finns det, annars inte. Strunta i champagne-vänstern som klagar och gnäller. :)

Jag personligen kan inte förstå att det finns en marknad för det men om det nu är så, så är det givetvis din fulla rätt att sälja. Den som bestämmer är marknaden, och om marknaden bestämmer att det ska gå att sälja så går det. Kör på.

Ja, det landade på någon tia under 2000 kr. Fick betala tull, moms och någon administrationsavgift på knappt 400 kr. Jag tog iofs expressfrakten med FedEx,tror att den landade på 150 kr. Totalsumman var ca 1600 kr som jag betalade till Skywatches och sedan damp fakturan från FedEx ner på knappa 400 kr. Allt som allt knappt 2000 kr.
Sedan har jag läst att alla inte råkar ut för tull och moms när de beställer därifrån men jag betalade det och har satt mitt pris utifrån vad man får betala om man gör rätt för sig på alla sätt och vis. Är det för högt satt? Kanske, om ingen vill betala det får jag sänka :)

@leiden
Ser att du skriver att ditt monster är inköpt från Skywatches för 2kkr inklusive frakt och moms.

Jag får det till 1400 kr inklusive frakt och moms om man tar gratisfrakt och då får man en helt ny klocka från samma handlare. Så ditt pris känns lite högt, eller är det motiverat av annan anledning?
http://www.skywatches.com.sg/review...-and-blue-automatic-watch-srp481k1-srp481.htm

Ja, det landade på någon tia under 2000 kr. Fick betala tull, moms och någon administrationsavgift på knappt 400 kr. Jag tog iofs expressfrakten med FedEx,tror att den landade på 150 kr. Totalsumman var ca 1600 kr som jag betalade till Skywatches och sedan damp fakturan från FedEx ner på knappa 400 kr. Allt som allt knappt 2000 kr.
Sedan har jag läst att alla inte råkar ut för tull och moms när de beställer därifrån men jag betalade det och har satt mitt pris utifrån vad man får betala om man gör rätt för sig på alla sätt och vis. Är det för högt satt? Kanske, om ingen vill betala det får jag sänka :)
Om man gör rätt för sig med moms och tull men inte tar expressfrakt kostar den 1400 kr. Respekterar din ärlighet och att du svarar så detaljerat :)

Edit: Och ungefär 1100 kr utan tull/moms.

Något jag stör mig på är när medlemmar tar bort priset efter avslutad annons. Har även för mig att det är ett krav att låta priset vara kvar för att få sälja här. Nu sökte jag på Cartier Santos 18k för att kolla hur prisbilden såg ut. @willbur hittar inget pris? https://klocksnack.se/threads/cartier-santos-18-karat.52499/#post-1328734
Håller med dig. Är grymt irriterande när man försöker få en prisbild av en modell och flertalet annonser är priset borttaget.
@Denke

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp