• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
@JakubL
Maybe it's time for you to reduce the price of your Omega Seamaster Aqua Terra Olympic London Edition after 4 months of bumps ;)
upload_2017-3-23_20-40-38.png

Svårt att veta vilket pris man skall sätta på en klocka här inne.... antar att man kollar runt och sen lägger sig lite lägre än andra annonser på olika sidor...

Svårt att veta vilket pris man skall sätta på en klocka här inne.... antar att man kollar runt och sen lägger sig lite lägre än andra annonser på olika sidor...
Du får sätta vilket pris du vill, sen finns det säkert ett gäng viktigpettrar som tycker att det borde vara lägre pris. Det är dock en fri marknadsplats (så länge man följer reglerna för annonsering) så det står dig fritt att begära vad du vill och justera priset vid behov.

Jag är osäker på om det verkligen var den kantiga på precis alla boettmodeller som förekom på Constellation med piepantavla och den mer rundade 50-tals pre-pantavlan, eller vad man vill kalla den tidigare modellen eftersom en del enbart kallar den senare kantiga pie pan för riktig pie pan. Har inte hört nån som kunnat bekräfta det ena elller andra heller.
Det bästa vore att hitta gamla originalbilder, reklambilder av den. Den boetten på den klockan är tämligen ovanlig på piepan... är det bekräftat att det ska vara kantiga kronan på den speciella boetten? Har sett några få och ingen av dem har haft den kantiga kronan. Och om den ska ha det, i så fall vilken av de kantiga kronorna? Det finns olika utföranden på den kantiga kronan som skiljer en hel del i utförande i längd och fason. Tror de längre är på sluttampen av pie pan-eran?

Tillägg: några serviceregler tror jag inte det finns att det ska bytas från originalmodell till annan modell utan det beror väl i så fall troligtvis på att det inte funnits tillgång till originalkronan om den nu är utbytt mot annan modell. Säkert byter de till originalkrona om det finns.

Och om det inte finns kvitto, hur vet man att den servats hos Omega överhuvudtaget långt med än att de följts några "servicegler"?
Detta kanske är en diskussion för vintagedelen, men jag har också en Pie Pan med rund krona som skall ha suttit på klockan från början, jag har sett andra klockor och hört från äldre samlare att de även kom utan den kantiga kronan. Jag ska se om det går att hitta någon affisch eller bild som kan bevisa detta. Eller kanske @Aurum vet?

Ordklyveri:), hade du varit nöjd om han skrivit bland de billigaste eller satt påstpendet inom "?;)
För mig är det inte en fråga om att vara nöjd. Ser mer mitt första inlägg gällande saken mer som ett generellt påstående. Att skriva billigast på hela CH24 är ju rätt vanligt nu för tiden och betydligt lättare att checka om det stämmer. Men skall jag vara ärlig har jag släppt det nu.

För mig är det inte en fråga om att vara nöjd. Ser mer mitt första inlägg gällande saken mer som ett generellt påstående. Att skriva billigast på hela CH24 är ju rätt vanligt nu för tiden och betydligt lättare att checka om det stämmer. Men skall jag vara ärlig har jag släppt det nu.

Jag håller helt med dig. Det räcker gott med att skriva billigast på Chrono24 om så är fallet.
Det finns ingen anledning att försöka påstå något som faller på sin egen orimlighet.

Håller med utan tvekan! Dock så kanske billigast i vörlden, starkast i vörlden osv inte menas ordagrant så med det så bör man som alltid vara tydlig och helst inte använda dessa starka påståenden och om man gör det göra det med tydlig glimt:)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp