• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Lifestyle Köp & Sälj

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Vissa annonser håller riktigt låg klass just nu. Skjortor och jackor för 200-400 kr. Tror inte tanken var att detta skulle bli ett nytt Tradera. Hoppas fan folk skärper sig och lägger ut saker som gynnar medlemmmarn och inte enbart sig själva.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Vissa annonser håller riktigt låg klass just nu. Skjortor och jackor för 200-400 kr. Tror inte tanken var att detta skulle bli ett nytt Tradera. Hoppas fan folk skärper sig och lägger ut saker som gynnar medlemmmarn och inte enbart sig själva.
Jag tar åt mig. Funderade på att lägga ut mina favorig kalsonger för en hundring... Men men.
Lovar bot o bättring.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Vissa annonser håller riktigt låg klass just nu. Skjortor och jackor för 200-400 kr. Tror inte tanken var att detta skulle bli ett nytt Tradera. Hoppas fan folk skärper sig och lägger ut saker som gynnar medlemmmarn och inte enbart sig själva.
Håller iofs med att det är få grejer som faller mig på läppen. Men vad tänkte du för inriktning då? Något mer fashionabelt? Tema kläder från Rose&Born? Bara skor med randsömnad? Det är säkert många som har annan smak än en annan. Ska prislappen användas som ett exempel för "låg klass"?
Eller ska man bara lägga ut prylar "som gynnar andra" så blir det ju lätt dött här.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Håller iofs med att det är få grejer som faller mig på läppen. Men vad tänkte du för inriktning då? Något mer fashionabelt? Tema kläder från Rose&Born? Bara skor med randsömnad? Det är säkert många som har annan smak än en annan. Ska prislappen användas som ett exempel för "låg klass"?
Eller ska man bara lägga ut prylar "som gynnar andra" så blir det ju lätt dött här.

Det är väl bara att använda sitt sunda förnuft. De flesta lyckas hyfsat.
 

Hawk100

Rolex
Behöver vi verkligen köp- & säljannonser för prylar som helt saknar klockanknytnig här på KS? Jag skulle inte sakna de annonserna en sekund och jag skulle inte tillbringa mindre tid inloggad här även om det inte såldes begagnade skor, jeans jackor o liknande här.....
 
D

Deleted member 5780

Guest
Behöver vi verkligen köp- & säljannonser för prylar som helt saknar klockanknytnig här på KS? Jag skulle inte sakna de annonserna en sekund och jag skulle inte tillbringa mindre tid inloggad här även om det inte såldes begagnade skor, jeans jackor o liknande här.....

"Behöver" är ju ett relativt begrepp. Jag "behöver" en klocka. Eller helst flera klockor. Men inte skulle något i mitt liv klappa ihop utan dem.
 

Hawk100

Rolex
Ok. Jag formulerar om frågan.
Vill vi egentligen ha alla dessa skitannonser för en massa icke klockrelarerad dynga här på KS eller vore det skönare att bara hitta annonser för klockor samt klocktillbehör här??
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Men det var väl därför vi la dem här istället?! Jag knarkar KS 24/7 och lifestyle är ett bra tidsfördriv mellan övriga inlägg.
Vad gäller annonserna så håller jag till viss del med men att dra en gräns för vad som är rätt nivå blir ju omöjligt. Vår köp o sälj är ju för att slippa blocket och tratten i båda riktningarna så nu skärper vi oss och håller lite "verkshöjd" det mår både vi och admins bättre av
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Behöver vi verkligen köp- & säljannonser för prylar som helt saknar klockanknytnig här på KS? Jag skulle inte sakna de annonserna en sekund och jag skulle inte tillbringa mindre tid inloggad här även om det inte såldes begagnade skor, jeans jackor o liknande här.....

Nu var det så att det fanns ett köp/sälj-forum här utan kontroll. Vi valde helt enkelt att formalisera processen. Det är fritt att både läsa, posta, köpa eller sälja i den avdelningen.
 

MartinL

Omega
Jag tycker lifestyle köp och sälj är toppen, finns massa roligt krams att köpa där och jag har själv nasat iväg lite junk helt smärtfritt. Klart det dyker upp en och annan lökig annons men det är bara att knyta näven i fickan eller sätta ett klistermärke på bilen. Sen har jag lite svårt att förstå ni som klagar på hela tråden, bör ju vara relativt enkelt att inte kolla i just den tråden...
 

marw

Panerai
2-Faktor
Tycker att köp och sälj Lifestyle är en trevlig avdelning och skulle verkligen sakna den om den försvann. Ännu inte sålt något men köpt ett par grejer utan ngr problem. Tycker nivån överlag är helt ok men allt har väl sina toppar och dalar..
 

tossefar

Cartier
Jag vet inte om jag tycker att det nya subforumet blev så lyckat. Det är ju i stort sett bara lågpostare som säljer sitt (rent ut sagt) skräp. Gamla avlagda kläder skänkes med fördel till bättre behövande eller krängs på blocket om ekonomin tryter... Ser inte kopplingen till klockor eller ens klocksnack.
 
B

Banankontakt

Guest
Varför kan man som ej medlem/ej inloggad se köpesannonser för Lifestyle, men inte för klockor?
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Senast ändrad:

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Wow! 6000 för ett par skor (det är skor?) som ser ut som en kusin till Lillstrumpa och Syster Yster.
dash1.gif

lillstrumpa3.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

Adro

Panerai
2-Faktor
Jag har sålt ett par använda fotbollsskor för 10.000 kr som kostade 1500 kr nya... Det finns köpare till allt, det gäller bara att hitta rätt köpare. Och sälja rätt grejer ;)
Jag har också sålt några så, men på ett sneakers forum. På den tiden köpte folk skor för att dom samlade. Nu köper bara folk för att sälja vidare dyrt direkt.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Om alla ändå ska lätta på hjärtat kan jag för mitt liv inte förstå hur man kan köpa begagnade kläder om man hänger på det här forumet!? :confused:
 
Topp