• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor om klockia

SPPIZY

Breitling
hej alla jag har kollat lite på certina och har hittat ett par hemsidor, men det jag undrar om någon har erfarenhet av klockia och ifall de är bra :)
 
Hej! Skoj, jag har själv en uppsjö Certinaklockor, vad kikar du på för klocka? Till din fråga, har handlat ett par gånger från klockia och aldrig haft några bekymmer. Har du läst om missnöjda kunder? /Björn
 

SPPIZY

Breitling
Kul att höra att alla har haft bra upplevelse med dem, undrade dåck hur de har råd att sälja samma klockor som andra säljer för billigar./tack
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Handlat flertalet ur därifrån, företrädesvis Tissot, Seiko och Casio. Väldigt bra, snabba leveranser och trevlig service. Rekommenderas!
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Köpte några Hisch-band på Black friday. Ett var felsytt och jag ville få det utbytt, det var inget tjafsande alls från dom utan dom skickade ett nytt efter jag skickat tillbaka det.
 

Laplander

Rolex
Också nyttjat Klockia några gånger, inga problem. En Certina jag beställde där hade en visare monterad en halvtimme fel, men det löste dom smidigt.
 
Senast ändrad:

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Köpt från Klockia många gånger. Alltid fungerat perfekt. Snabb och hjälpsam kundservice dessutom. En riktigt bra e-butik helt enkelt.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hur funkar det med Garantikort osv hos klockia? Fyller de i dem som en vanlig AD eller hur blir det?
De fyller inte i för Casioklockor med motiveringen att det inte behövs för garantin. Räcker med kvitto/inköpsbevis.

Om man ber om stämplat garantibevis före beställningen fyller de gärna i det. Säger man till i efterhand fyller de motvilligt i ett i utbyte mot det tomma man fått.
 

uprof

Cartier
2-Faktor
Är det någon som har erfarenhet av att serva klockan hos Klockia? Jag bor i Visby och funderar på att höra med dom om en Omega. De verkar vara certifierade och är alltid trevliga att ha att göra med.
 
F

frazie

Guest
Klockia är strålande bra, alltid hjälpsamma och serviceinriktade med kunden i focus, ofta erbjuder de priser i nära nivå med e-bay.
Alltid nya o felfria produkter. en stor eloge till eldsjälen Pawel som oftast gör det omöjliga möjligt!
Har nog köpt ca 15 st olika märkesur från Klockia och det har aldrig varit några problem, beställde precis min senaste Oris klocka därifrån
till ett pris som jag aldrig vågat drömma om t.o.m billigare än viss gråhandel.
Klockia rekommenderas starkt alla dgr i veckan!

 
Senast redigerad av en moderator:

uprof

Cartier
2-Faktor
Certifierade för vad?
Bla Omega, vilket är det som gör att jag överväger dem.

1607618521710.png
 
Lägre overhead kostnader? Inte samma krav på marginaler? Förmodligen en blandning av flera anledningar
Det tror jag med. Både stjärnurmakarna och klockmäster körde ju med 25% rabatt rakt av under black week och har väl dessutom konstant 15% om man anmäler sig till deras nyhetsbrev. Det ger en indikation på deras marginaler.

Att klockia då ligger runt 20% under list på de klockor jag handlat därifrån känns inte så konstigt. De har kanske låga kostnader och räknar med att ökad omsättning tar ut det lägre priset. Servicen har i alla fall alltid varit på topp.
 

Chun

Omega
2-Faktor
Nån som köpt preowned klocka från dem och kan berätta lite kring om köpet gick smidigt och om klockan var som förväntad.
 
Topp