• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Från dykare till dressare?

Alarik

Audemars
2-Faktor
Från att ha burit allt möjligt till jobbkostymen har jag verkligen funnit klockan som passar min skitnödiga preppy stil.

Hemma i Linnéstan igen efter veckans tur till huvudstaden med min Rolex runt handleden längtar jag mer än någonsin efter något annat.
image.jpg

image.jpg

Med få undantag har denna lilla rackare lämnat handleden.
image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg


Någon annan som gått från dykare till mer nätta varianter?
 

Apansson

Torpare
Fina fotografier, kul frågeställning. Mindre ur är jag definitivt på, men då jag är någon som gärna vill vara OWG(ej där än) så är länk min grej!
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Från att ha burit allt möjligt till jobbkostymen har jag verkligen funnit klockan som passar min skitnödiga preppy stil.

Hemma i Linnéstan igen efter veckans tur till huvudstaden med min Rolex runt handleden längtar jag mer än någonsin efter något annat.
image.jpg

image.jpg

Med få undantag har denna lilla rackare lämnat handleden.
image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg


Någon annan som gått från dykare till mer nätta varianter?

Väldigt fina bilder och en underbar klocka! Har själv kört en del med en äldre Omega Seamaster tidigare. Men sen jag hämtade ut subben har det inte blivit många timmar på handleden för den.

image.jpg
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Alltid trevligt med något mindre med skinnband till kavaj, kostym, mm. Brukar t ex köra dessa:
image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
Den där JLC:n är ju löjligt cool.
Fina fotografier, kul frågeställning. Mindre ur är jag definitivt på, men då jag är någon som gärna vill vara OWG(ej där än) så är länk min grej!

Precis!
Jag skulle inte ha några problem med att vara en OWG men det är just länken som är the deal breaker.
Att tvingas bära en sub till kostym eller kavaj är ju lugnt.
Att bära en calatrava till jeans och tissha är ju bara styvt.
Men det är känslan i länk kontra band som gör att det helt enkelt inte går att leva med bara en klocka.
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Från att ha burit allt möjligt till jobbkostymen har jag verkligen funnit klockan som passar min skitnödiga preppy stil.

Hemma i Linnéstan igen efter veckans tur till huvudstaden med min Rolex runt handleden längtar jag mer än någonsin efter något annat.
image.jpg

image.jpg

Med få undantag har denna lilla rackare lämnat handleden.
image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg


Någon annan som gått från dykare till mer nätta varianter?
Kul att du fortfarande gillar den! Hos mig låg den mest i lådan så det är bra att den får tjänstgöra lite i verkligheten! :)

Riktigt snygga bilder också!

/Henrik
 

Johan S

Omega
Från att ha burit allt möjligt till jobbkostymen har jag verkligen funnit klockan som passar min skitnödiga preppy stil.

Hemma i Linnéstan igen efter veckans tur till huvudstaden med min Rolex runt handleden längtar jag mer än någonsin efter något annat.
image.jpg

image.jpg

Med få undantag har denna lilla rackare lämnat handleden.
image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg


Någon annan som gått från dykare till mer nätta varianter?

Galet snygg och trevliga bilder!
 
Fler bilder på den där Omegan?
Vid första anblick får man lite 5170-vibbar.

Menar du Patek 5170? Ptja, kanske lite. Det är en rätt trogen återutgivning av deras egna 1945 officers watch. Den ursprungliga modellen är ovanlig och exemplaren som överlevt ofta rätt slitna, hittade en bild på webben som exempel nedan. Tycker det är en väldigt vacker klocka som trots sin plottriga urtavla ändå funkar och framstår som elegant på handleden. Och som efterfrågat några fler på min klocka...
7859597334_d147bc92ba_b.jpg

7859597092_a0f3338682_b.jpg

Lånad bild från webben
DSCN4807.jpg
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Menar du Patek 5170? Ptja, kanske lite. Det är en rätt trogen återutgivning av deras egna 1945 officers watch. Den ursprungliga modellen är ovanlig och exemplaren som överlevt ofta rätt slitna, hittade en bild på webben som exempel nedan. Tycker det är en väldigt vacker klocka som trots sin plottriga urtavla ändå funkar och framstår som elegant på handleden. Och som efterfrågat några fler på min klocka...
7859597334_d147bc92ba_b.jpg

7859597092_a0f3338682_b.jpg

Lånad bild från webben
DSCN4807.jpg
Väldigt trevlig modell! Påminner lite om min Longines Heritage Chronograph 1942.

/Henrik
20150507_144550_zpsknclqx7q.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det där är Haga, inte Linné. :p
Bodde i huset längst fram till höger på första bilden i 9 år. :)

Grym klocka oavsett. Hade inte haft svårt alls att gå från dykare till dressklocka om det var rätt klocka, man badar ju inte direkt varje dag. Planen är att införskaffa en mer dressad klocka tids nog och om det känns rätt ska jag gå all in och bli OWG med en riktigt fet dressklocka.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Det där är Haga, inte Linné. :p
Bodde i huset längst fram till höger på första bilden i 9 år. :)

Grym klocka oavsett. Hade inte haft svårt alls att gå från dykare till dressklocka om det var rätt klocka, man badar ju inte direkt varje dag. Planen är att införskaffa en mer dressad klocka tids nog och om det känns rätt ska jag gå all in och bli OWG med en riktigt fet dressklocka.
Äsch Haga är ju mer eller mindre ett bihang till Linné :smug:
 
Topp