• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frös ned min Seiko

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Det verkar ha blivit populärt att frysa in klockor här nu, så varför inte tänkte jag. ;)
Frös alltså ned min SKX007 i eftermiddags/kväll/natt :D

Redo!
IMG_3619.JPG


In i frysen!
IMG_3623.JPG


Cirka 5h senare:
IMG_3624.JPG


Den tickar!
IMG_3625.JPG

IMG_3626.JPG


Riktigt snyggt faktiskt!
IMG_3633.JPG


Tack för uppmärksamheten :)
 

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Haha, skicka ett mail till Sinn med detta. Rubrik: Werfen Sie in der Wand

SKX ÄGER! Förstår dock inte hur det kunnat gå till, oljorna måste ju extremt sega så verket måste ju bli såååå segt att dra runt.
Haha blev ganska förvånad själv, någon påverkan på klockan trodde man ju att det skulle bli iaf :D
 

Konsul

Cartier
Postar mitt resultat här, orkar ej starta en ny tråd.

20:15 kastar jag in klockan i frysen
image.jpg


23:15 Tuggar den fortfarande på utan problem

image.jpg


Idag 08:09 håller den här badboyen fortfarande tiden perfekt efter lite drygt 12 timmar i frysen. Stående ovationer till seiko :D
image.jpg



Bäst!

Kan vi inte köra en mikrovågsugnstråd sedan? :happyhappy: Mitt tips är att första klocka som exploderar är Rolex! Vad tror ni andra?
 

Konsul

Cartier
Haha, skicka ett mail till Sinn med detta. Rubrik: Werfen Sie in der Wand

SKX ÄGER! Förstår dock inte hur det kunnat gå till, oljorna måste ju extremt sega så verket måste ju bli såååå segt att dra runt.



Så sant! Vapenoljan på automatkarbiner och handeldvapen blev som kola vid ca 18 minus! Det kanske är för varmt i ett kylskåp för att få tung effekt?
:wtf:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kan inte någon av frysarna starta en "stora frystråden" där alla kan samla sona bilder???
Börjar bli lite många trådar att hålla reda på nu.
 
Topp