Kugghjul
Silver
Först vill jag varna för att blanda ihop Parcelpro med Parcelforce i UK, det verkar som om jag gjort det.
Jag har försökt hitta villkor på Parcel Pro:s hemsida, men jag hittar inget. Nu såg jag dock texten du klistrat in:
For the commodity description on the air waybill, write ‘adornment’ or ‘personal adornment.’ Use terms that suggest the contents of the package without writing gold or jewelry. If you are sending gemstones, write the word ‘natural minerals’ for the description. Underneath the description, write the phrase ‘see invoice’ and put the corresponding harmonized code. For example, use 7103.99.1000 for gemstones and 7113.19.0000 for jewelry (see harmonized codes list). For all other contents, call customer service at 888-683-2300. The total declared value for carriage should always be ‘0.’ Should you encounter any problem with any the above instructions, please call customer service.
Intressant, jag förstår att det minskar risken att paketet blir stulen, men gränsar inte detta till att uppmana om något brottsligt? Trots allt måste man skriva under och intyga att det deklarerade värdet är korrekt.
Jag har också googlat efter om någon som lyckats få pengar från Parcel Pro, på ett juvel forum fanns en som fått pengar för ett antal år sedan när en hel fraktlastbil blev stulen. I övrigt hittade jag INGEN som påstår sig ha fått en ersättning från Parcel Pro.
Jag hittade däremot detta från 2012:
My experience with Parcel Pro
On 11/13/2011, I posted a IWC Big Pilot for sale on the TZ Showcase
On 11/14/2011, I made a deal with a well known member whom I've dealt with before
On 11/15/2011, I dropped the package at a UPS store and got a drop off receipt and scan. It was insured with Parcel Pro.
The package didn't move after that and did not arrive as planned on 11/16/2011.
I contacted Parcel Pro immediately and began the claim process. After providing them with all of the information they asked for very quickly, the process has dragged on two months.
Today I heard my claim was denied with no explanation give.
Suffice to say, I am quite upset. I hope if anyone uses Parcel Pro in the future, they have a better experience than I did.
http://forums.watchuseek.com/f2/my-experience-parcel-pro-637034.html
samt att de kräver tre referenser från klockbranschen vid registrering
samt att de inte verkar acceptera att privatpersoner registrerar konton just nu
http://forum.tz-uk.com/showthread.php?392973-ParcelPro-no-longer-an-option-for-individuals
Jag lutar åt att yonsson har bästa förslaget nedan, i alla fall när det handlar om att man är privatperson och kanske säljer någon klocka om året.
När man får "tipset" att man skall underdeklarera värdet på paketet hos fraktfirman när man löser försäkring hos Parcelpro, då blir jag skeptisk.Nästan alla använder som sagt Parcelpro och om ersättning inte betalades ut så skulle deras business dö snabbt.
Jag har försökt hitta villkor på Parcel Pro:s hemsida, men jag hittar inget. Nu såg jag dock texten du klistrat in:
For the commodity description on the air waybill, write ‘adornment’ or ‘personal adornment.’ Use terms that suggest the contents of the package without writing gold or jewelry. If you are sending gemstones, write the word ‘natural minerals’ for the description. Underneath the description, write the phrase ‘see invoice’ and put the corresponding harmonized code. For example, use 7103.99.1000 for gemstones and 7113.19.0000 for jewelry (see harmonized codes list). For all other contents, call customer service at 888-683-2300. The total declared value for carriage should always be ‘0.’ Should you encounter any problem with any the above instructions, please call customer service.
Intressant, jag förstår att det minskar risken att paketet blir stulen, men gränsar inte detta till att uppmana om något brottsligt? Trots allt måste man skriva under och intyga att det deklarerade värdet är korrekt.
Jag har också googlat efter om någon som lyckats få pengar från Parcel Pro, på ett juvel forum fanns en som fått pengar för ett antal år sedan när en hel fraktlastbil blev stulen. I övrigt hittade jag INGEN som påstår sig ha fått en ersättning från Parcel Pro.
Jag hittade däremot detta från 2012:
My experience with Parcel Pro
On 11/13/2011, I posted a IWC Big Pilot for sale on the TZ Showcase
On 11/14/2011, I made a deal with a well known member whom I've dealt with before
On 11/15/2011, I dropped the package at a UPS store and got a drop off receipt and scan. It was insured with Parcel Pro.
The package didn't move after that and did not arrive as planned on 11/16/2011.
I contacted Parcel Pro immediately and began the claim process. After providing them with all of the information they asked for very quickly, the process has dragged on two months.
Today I heard my claim was denied with no explanation give.
Suffice to say, I am quite upset. I hope if anyone uses Parcel Pro in the future, they have a better experience than I did.
http://forums.watchuseek.com/f2/my-experience-parcel-pro-637034.html
samt att de kräver tre referenser från klockbranschen vid registrering
samt att de inte verkar acceptera att privatpersoner registrerar konton just nu
http://forum.tz-uk.com/showthread.php?392973-ParcelPro-no-longer-an-option-for-individuals
Jag lutar åt att yonsson har bästa förslaget nedan, i alla fall när det handlar om att man är privatperson och kanske säljer någon klocka om året.
Exakt, hellre oförsäkrat EMS med lågt värde på fraktsedeln till andra sidan jorden än ett "försäkrat" paket där det står TRETTIOTUSEN SEK på paketet och man ändå riskerar att inte få betalt om paketet försvinner. Snacka om att öka stöldrisken.
Senast ändrad: