• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Franken?

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Grattis till en härligt möglig SM300!

Jag gillar oysterlinken till klockan, ger ett tooligt och tufft uttryck.
Vad är det för länk och ändlänkar, verkar passa riktigt bra mot boett och bandhorn?
 

rogart-63

Patek
Det är väl bra Kettil! Tycker oftast det är väldigt tramsigt när man håller på bleka hit och dit. Låt klockan vara som den
är skapt:)

Håller med om det även om jag skrev innan att det skulle passa fint med ett blekt insert .Det var innan jag visste att det var bakelit i inserten och att detta inte bleks . Däremot om nu nån annan klocka är riktigt möglig och saknar insert .Och du sätter ditt ett nytt fint insert .Ser inte det konstigt ut då ? Eller lyfter det ?
 

Sond

Patek
Fin! Roligt med den där typen av slitna ur som ändå behållit sin karaktär. Om det går skulle jag jaga ett alternativ till bakeliten oavsett om det är bakelit eller inte(troligen inte...). Skulle göra mycket för klockan tycker jag.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Håller med om det även om jag skrev innan att det skulle passa fint med ett blekt insert .Det var innan jag visste att det var bakelit i inserten och att detta inte bleks . Däremot om nu nån annan klocka är riktigt möglig och saknar insert .Och du sätter ditt ett nytt fint insert .Ser inte det konstigt ut då ? Eller lyfter det ?


Nja, jag menar mest att det är sånt lallande över blekta inserts hit och dit! Det verkar som alla sitter hemma
och fixar och dona för att få rätt färg! Köp ett svart om man är osäker på äkthet!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kul val och härligt sleten. Hittade du den inom EU eller sökte du dig längre bort?
Har sett en hel del av dessa sköningar dyka upp i frankrike på sistone så därav min fundering.

Ett skönt slitet skinn nato skulle sitta som ett smäck den dagen du tröttnar på länken :)

Må så gott i värmen.
Inte från frankrike, måste ha missat dem. Skinnato funkar nästan aldrig, om det inte är singulars dvs. De är mysiga.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Visa! Trode de var som Zenithens gjorda i aluminium? Macro!



Svårt att se, men insertet har bakelitkänsla när man knackar lätt på det. Har dock hellre fel än att ta till vidare bevisföring m a a omtanken till klockan..;)

Edit: När jag googlat runt och sett exemplar med mer slitna insert så kan det nog vara så att den är i aluminium. Ett inlägg av Heuerworld säger även att "bezelen antagligen är av aluminium" . Att själva vridringen är det syns dock tydligt.
Äh..skit samma :)
 

Fabian

Patek
2-Faktor
sweet! ser läcker ut. grattis! gamla stållänkar är bland det bästa. du måste ha en rätt skön trio med din bubbleback och pyttelilla chrono nu på stållänk?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Spammar med lite fler bilder.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    174 KB · Visningar: 62
Topp