• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frankenstein Omega

Diverdover

Silver
Köpte mig ett 70/80-tals Omega quartz verk cal 255.411 i hopp om att jag skulle få tag på boetten. Men gav upp efter ett tag. Istället fick det bli ett hemmabygge med en gammal Tissoboett. Urverket passade förvånansvärt bra, fick tillverka en extra plastring för att hålla verket på plats bara. Nytt glas är på ingång men för övrigt är den klar, sitter nu på ett vintage Fischer mesh. Det roliga är att det här är den första klocka jag haft som frugan kan tänka sig bära. Så den sitter faktiskt på hennes arm just nu.

20181202_100937.jpg

"Så kan man också göra, men det är ju inte rätt" ;)
Om man lämnar rätt/fel åt fanders så ser den ju riktigt snygg ut tycker jag!
Hur tillverkade du plastringen tro?
Haha, ja vet... det gör lite ont men tänker att jag ändå räddade två bortglömda klockor och nu får de vara på armen :D. Det var inte så mycket bygga men lyckades hitta ett gammalt quartz ur med litet Urverk, tog den alldeles förstora plastinsatsen och trimmade till den så den passade inne i baklocket. Det gav perfekt stöd, kronan går att justera utan att verket rör sig en mm.
Tack :).

Köpte mig ett 70/80-tals Omega quartz verk cal 255.411 i hopp om att jag skulle få tag på boetten. Men gav upp efter ett tag. Istället fick det bli ett hemmabygge med en gammal Tissoboett. Urverket passade förvånansvärt bra, fick tillverka en extra plastring för att hålla verket på plats bara. Nytt glas är på ingång men för övrigt är den klar, sitter nu på ett vintage Fischer mesh. Det roliga är att det här är den första klocka jag haft som frugan kan tänka sig bära. Så den sitter faktiskt på hennes arm just nu.

20181202_100937.jpg
Spännande! :)

Tillbaka
Topp