• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Franska märket Yema

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Helt otroligt med armbandet men för mycket pengar, precis som med deras andra med microrotor. Skulle gärna testa om armbandet passat min Serica, det hade varit guld.
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Helt otroligt med armbandet men för mycket pengar, precis som med deras andra med microrotor. Skulle gärna testa om armbandet passat min Serica, det hade varit guld.
Stora nyheten är att de kör 20 mm bredd även på 39 mm Superman. Håller med övriga om att det är dyrt för en superman. Att den tappar 1 mm på baksidan är välkommet men inte prisvärt :) den kommer ligga bättre på t ex natoband.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Fin ändå! Tycker armbandet är riktigt snyggt, men förstår inte helt varför de envisas med att förlänga L2L ytterligare med en länk som sticker ut extra mkt, va likadant på tidigare länkar. 48mm är inte orimligt i sig, men i kombination med länk som sticker ut extra på en rätt liten dykare blir det lite skumt och det kräver bred och platt handled för att det ska sitta bekvämt. Haft en 39mm Superman quartz, som onekligen var skitsnygg, men rätt obekväm på handleden.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Stora nyheten är att de kör 20 mm bredd även på 39 mm Superman. Håller med övriga om att det är dyrt för en superman. Att den tappar 1 mm på baksidan är välkommet men inte prisvärt :) den kommer ligga bättre på t ex natoband.
Oops, hade helt missat den länken tidigare. Har nog bara sett den med typ H-länk, så är det när man bara tittar på vissa klockor med ett halvt öga.
 

Fyrvaktarn

Breitling
Yema Superman är ett säkert kort som går att variera mycket med!
 

Bilagor

  • IMG_6420.png
    IMG_6420.png
    1.1 MB · Visningar: 9

Jajo

Omega
2-Faktor
Min första Yema landade i brevlådan tidigare i veckan. Första generationens Navygraf II, mycket trevlig att vila ögonen på tycker jag 😍
 

Bilagor

  • DSC_5088.jpeg
    DSC_5088.jpeg
    746.5 KB · Visningar: 7
  • DSC_5104.jpeg
    DSC_5104.jpeg
    753.6 KB · Visningar: 6
  • DSC_5097.jpeg
    DSC_5097.jpeg
    372 KB · Visningar: 3
  • DSC_5096.jpeg
    DSC_5096.jpeg
    462.7 KB · Visningar: 7

Kessler

Rolex
2-Faktor
Vill ha en meca quartz chrono igen. Brukade ha en i samlingen förut men har ingen längre. Haft en meangraf från Yema som jag gillade för det mesta. Fastnat för Yema Rallygraf i burgundy, dvs. vinrött. Har alltid velat ha en röd klocka. Men verkar smått omöjligt att hitta några bra bilder på den. Vill se bättre bilder på färgen. Kan hända att jag beställer och i värsta fall kan skicka tillbaka om jag inte gillar färgen. Men tänkte att jag testar här först: Någon som har en kanske? Eller sett bättre bilder nånstans?

Kan ni rekommendera den för övrigt? Antar att det finns några här som har någon av färgkombinationerna. Det jag inte gillade med min meangraf precis som det är på rallygraf är att det är mineralglas. Det sprack i frakten på min meangraf när jag sålde den här på ks... Så hade den haft akryl eller safir hade det nog redan varit ett köp.

Är den här jag funderar på:
1000000873.png
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Vill ha en meca quartz chrono igen. Brukade ha en i samlingen förut men har ingen längre. Haft en meangraf från Yema som jag gillade för det mesta. Fastnat för Yema Rallygraf i burgundy, dvs. vinrött. Har alltid velat ha en röd klocka. Men verkar smått omöjligt att hitta några bra bilder på den. Vill se bättre bilder på färgen. Kan hända att jag beställer och i värsta fall kan skicka tillbaka om jag inte gillar färgen. Men tänkte att jag testar här först: Någon som har en kanske? Eller sett bättre bilder nånstans?

Kan ni rekommendera den för övrigt? Antar att det finns några här som har någon av färgkombinationerna. Det jag inte gillade med min meangraf precis som det är på rallygraf är att det är mineralglas. Det sprack i frakten på min meangraf när jag sålde den här på ks... Så hade den haft akryl eller safir hade det nog redan varit ett köp.

Är den här jag funderar på:
1000000873.png

Kolla här?
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Kolla här?
Tackar. Hittade även schyssta bilder på Gnonom. Kommer köpa den därifrån förmodligen då det är en annan klocka (Damasko) jag tänkt beställa därifrån. Men det tillkommer moms+tull där räknar jag med? Så skulle jag enbart beställa Yeman borde det vara billigare att göra det från Yema själva?

Gillar verkligen den blå med. Men nej haft så jäkla många blå klockor så blir kul med nåt nytt med en röd.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Tackar. Hittade även schyssta bilder på Gnonom. Kommer köpa den därifrån förmodligen då det är en annan klocka (Damasko) jag tänkt beställa därifrån. Men det tillkommer moms+tull där räknar jag med? Så skulle jag enbart beställa Yeman borde det vara billigare att göra det från Yema själva?

Gillar verkligen den blå med. Men nej haft så jäkla många blå klockor så blir kul med nåt nytt med en röd.
Det har varit olika när det skickats från Gnomon. De skriver alltid ett lägre värde på klockan i deklarationen. Så upp till dig att redovisa korrekt värde. Yema har en kundklubb som ger lite rabatt. Och köper du fler klockor från Yema så har du högre rabatter. Gnomon kör också rabatter då och då. Anmäl dig till nyhetsbrev. Jag hade köpt där den var billigast. Röd är roligare än blå helt klart.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Det har varit olika när det skickats från Gnomon. De skriver alltid ett lägre värde på klockan i deklarationen. Så upp till dig att redovisa korrekt värde. Yema har en kundklubb som ger lite rabatt. Och köper du fler klockor från Yema så har du högre rabatter. Gnomon kör också rabatter då och då. Anmäl dig till nyhetsbrev. Jag hade köpt där den var billigast. Röd är roligare än blå helt klart.
Ah okej, minns att jag läst det om de förut. Du menar upp till mig för att göra rätt för mig? Jag får väl ändå klockan och om jag ska göra rätt för mig behöver jag då höra av mig till tullen? Om jag fular mig får jag den till lägre moms än vad jag egentligen ska betala? Jag beställer väldigt sällan utanför EU så kan inte reglerna.

Känner till Yemas klubb men lär inte beställa fler klockor därifrån på länge. Jag köper sällan klockor numera, senaste var 2år sen. Är alltid 10% rabatt där dock. Bara skriva till chatten så får du en kod. Gnonom blir dyrare med ärlig moms+tull om jag enbart köper Yeman pga. att frakt då tillkommer men runt samma pris om jag beställer den andra klockan också för då är det gratis frakt+att man får massa prylar från Gnonom. Har 10% rabatt där med förresten.

Har iaf. bestämt mig nu för att köpa Yeman, ska fundera på Damaskon några dagar bara så får vi se varifrån jag beställer :)
 
Senast ändrad:

Kessler

Rolex
2-Faktor
Nu var den här. Riktigt kassa bilder men men. Väldigt nöjd med denna. Same/same med kvaliten jämfört med min meangraf men den här har mycket bättre läderband samt är snyggare på alla sätt imo. Gillar verkligen sandwich-tavlan. Nästan perfekt färg också, svårt att visa med min kassa mobilkamera men mörkt vinröd, snyggare i verkligheten än på bild.

1000001036.jpg
1000001034.jpg
 
Topp