• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Franska märket Yema

Då har min rallygraf kommit hem. För dom som inte vet är det en kombination av ett kvartsverk som styr tiden (Datum, timmar, minuter och sedan var på 24 timmarsskalan man är i den lilla tavlan klockan tre) sen är den kombinerad med ett handuppdraget mekaniskt verk som styr kronografen. (Stora sekundvisare och minuträknaren i vänster lilla tavla)
Bra storlek, jag får lite bb58-vibbar av boettformen och storleken. Bra utförande och enligt mig den snyggaste kombon med svart och guld/brons pvd. Sen att baklocket är roligare än de andra varianterna var extra kul. Bandet är ok men inte mer. Lite stelt än så länge. Verkar dock vara ett strapmonster. Det bruna som jag lade dit passar toppenbra. Att byta får dock bli en senare fråga. Dock fick jag hem ett handgjort band till min aqualand som gör att jag blev osäker vilken jag ville ha på armen, men det får bli Yema idag och imorgon på jobbet. Helt klart mycket klocka för pengen.
IMG_8013.jpeg
IMG_8014.jpeg
IMG_0016.jpeg
IMG_8001.jpeg
IMG_8012.jpeg
IMG_7999.jpeg
Très chic!

Sous Marine, nu borta från Yema's hemsida. De är fina, särskilt den blå.

Bilagor

• 1000001191.jpg
    1000001191.jpg
    1.1 MB · Visningar: 6
Nån som kan dela med sig av lite intryck på Rallygrafen? Har lagt en koll i köpesforumet om nån har en att avyttra:)

Edit: Hittade när jag började kolla lite i tråden:)

Senast ändrad:
Riktigt schyssta släpp av superman med cmm.10 urverket. Den gröna är standardutgåvan och kommer i fyra färger med applicerade index. Den andra, ”tropic” säljs exklusivt på https://shop.lepetitpoussoir.fr/pro...cmm-10-edition-limitee?variant=49377897316682 och är limiterad till 99st.

Med tanke på Yemas historik och att man nu försöker etablera sig i 20-30K prisklassen, så förstår jag att många drar sig för att slå till då det finns många andra tillverkare i det spannet. Men in-house urverk, applicerade index och historiskt arv i den ikoniska designen, gör ändå att det kittlar lite i mig!

Bilagor

• IMG_2297.png
    IMG_2297.png
    781.8 KB · Visningar: 3
  • IMG_2299.jpeg
    IMG_2299.jpeg
    228.3 KB · Visningar: 3
Hej alla,
Jag frågar expertisen här då min egen kunskap om Yema är på tok för låg. Hursomhelst, grannen fick denna i gåva och är nyfiken på den men jag finner mig helt tom om den. Bezelinlägget (enligt tidigare ägare har den aldrig haft ett) vill han ersätta om ett sådant kan finnas.
I övrigt står det Yema 300 samt att det är ett ETA 2671 som tickar på.
Tacksam för info om den.
IMG_9270.jpeg
IMG_9273.jpeg
IMG_9271.jpeg

Riktigt schyssta släpp av superman med cmm.10 urverket. Den gröna är standardutgåvan och kommer i fyra färger med applicerade index. Den andra, ”tropic” säljs exklusivt på https://shop.lepetitpoussoir.fr/pro...cmm-10-edition-limitee?variant=49377897316682 och är limiterad till 99st.

Med tanke på Yemas historik och att man nu försöker etablera sig i 20-30K prisklassen, så förstår jag att många drar sig för att slå till då det finns många andra tillverkare i det spannet. Men in-house urverk, applicerade index och historiskt arv i den ikoniska designen, gör ändå att det kittlar lite i mig!
Tropic'en är ju helt suverän!!!

Jag har fått upp ögonen för dessa. Någon som vet var/om det finns någon klockhandlare i Stockholm som säljer Yema?

IMG_9805.jpeg
Antingen beställa från deras egen web shop vilket är supersmidigt, jag har själv gjort det tre gånger. Alternativt finns (tror jag) Zachrissons Ur i Kungsbacka. Jag tror inte det finns någon annan svensk återförsäljare faktiskt.

Tillbaka
Topp