• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FREDAG!! Wtfruw?

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Lolex, baby!



God fredag, fellow KS:are!
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1363363833.566123.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1363363833.566123.jpg
    50 KB · Visningar: 171

time2catch

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
hård dag... men vad gör det när man blir överraskad på vad som väntade hemma...
baf929948d8a11e2aae322000a1f9858_7.jpg

4789ec9a8d8b11e298b222000aa80313_7.jpg

:ugeek:
 

m_s

Patek
2-Faktor
Nytillskottet - Tudor Sub!
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1363365088.501512.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1363365088.501512.jpg
    93.1 KB · Visningar: 147

Zed

Swissera
Professional Dealer
Finansieringsplanen är fortfarande aktuell och Daytonan vägrar lämna handleden. :mrgreen:

bild4_zps1647617d.jpg
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Nicklas.S skrev:
OQ DD i vitguld bärs det idag, gammal bild dock.

Rolex19019057.jpg

:shock: :shock:

Grymt fet! Har klämt på en sådan där i gult guld. Hade varit klockrent att gå in hos en AD och be om ett batteribyte på en Rolex Day-Date. :lol:
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Nicklas.S skrev:
Inte ens alla som jobbar i rolex butik vet vad det är, så jag lämnar inte in den vart som helst.

Förstår det, värst är det när det kommer fram någon ung snärta som inte ens har koll på vilka modeller Rolex tillverkar för tillfället. Så var det på Klarlunds i Köpenhamn. Skulle aldrig köpa min klocka från en sådan säljare. Nu blev det dock lite OT. :D
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Zed skrev:
Nicklas.S skrev:
Inte ens alla som jobbar i rolex butik vet vad det är, så jag lämnar inte in den vart som helst.

Förstår det, värst är det när det kommer fram någon ung snärta som inte ens har koll på vilka modeller Rolex tillverkar för tillfället. Så var det på Klarlunds i Köpenhamn. Skulle aldrig köpa min klocka från en sådan säljare. Nu blev det dock lite OT. :D
Men det är ju inte heller så lätt för en ny säljare att hålla reda på alla gamla rolexmodeller som för oss klocknördar :)
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Nicklas.S skrev:
Men det är ju inte heller så lätt för en ny säljare att hålla reda på alla gamla rolexmodeller som för oss klocknördar :)

Nä, men i alla fall de senaste och vad som skiljer dem åt. ;)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
JS_80 skrev:
Har du vant dig vid tyngden och höjden?

Nä jag ser lika skev ut som Ringaren i Notre Dame när jag bär den men det är klart värt det. :lol:

Ska jag vara allvarlig så har jag varken problem med vare sig tyngden eller höjden. Kanske kan bero på att jag tidigare haft tunga klockor som också varit rätt "höga" som t.ex PO XL (äldre modellen), PO XL (senaste modellen) och Panerai PAM088. Då skulle jag snarare säga att PO XL med 9300 urverket är en grisjävel. :D Men även i det fallet så tyckte jag att den kändes skönt på armen men i vissa vinklar så såg den nästa grotesk ut (höjdmässigt).
 
Topp