• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fredagswhisky

Scaramanga

Pandion
2-Faktor
Vad dricker ni?

dugatu5y.jpg

Har du gått på wirren redan? Får be att återkomma!

Har grundat med tequila i tv-soffan men funderar på om det är rätt kväll att knäcka upp en Bowmore. (Det är trots allt sommar nu!)

130419-WRUW_zps3c47d7e1.jpg

Har varit nyfiken på att testa en japan ett tag, är det något speciellt som skiljer dem mot de skotska?

Japanska tillverkningsmetoder har jag faktiskt inte satt mig in i så mycket. Just denna flaska kommer från förrådet hos en fd innehavare av en japansk restaurang. De stängde för många år sedan och all sprit hamnade i förrådet.
Min kusin gifter sig många år senare med dottern i familjen och då dyker en kartong med whisky upp som sedermera hamnar i sverige :)

Finns sånt som tyder på att den kan vara från 70-talet men googlingar har inte gett resultat.

Japanerna började även på whisky-fronten att kopiera. I början inte så bra, men på senare år har de lyckats få till det riktigt bra. Provat både några blended och single malt av olika märken som varit riktigt bra!

Japanska tillverkningsmetoder har jag faktiskt inte satt mig in i så mycket. Just denna flaska kommer från förrådet hos en fd innehavare av en japansk restaurang. De stängde för många år sedan och all sprit hamnade i förrådet.
Min kusin gifter sig många år senare med dottern i familjen och då dyker en kartong med whisky upp som sedermera hamnar i sverige :)

Finns sånt som tyder på att den kan vara från 70-talet men googlingar har inte gett resultat.

Var främst smaken jag var nyfiken på ;)
Den har då varit ute på lite äventyr innan den hittade till dig alltså, tur att den har hittat till ett tryggt hem i alla fall.
Det kanske den är, flaskan är då inte lik de Nikka som marknadsförs i Sverige idag i alla fall.

Jobbar natt hela helgen, så det blir till att hålla sig med jobbdricka och jobbklocka. Mineralvatten och seikoquartz.
Men nej då jag är inte bitter. Ni har det säkert jävligt tråkigt i soffan, jag fattar...

Tillbaka
Topp