• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frederique constant-tråden

njuter i solen ☀️
Känns som om sommaren är säkrad 🥰
BC5F3878-FC62-4CAA-8616-3B6747466E22.jpeg

270BC316-9557-4AFE-90CB-01875A019A35.jpeg
Nu är jag sen på det alltså men helskotta vad den gröna är läcker! Jag måste ha en sådan eller den blåa den saken är säker!

Kunde inte hålla mig så jag beställde den sista Highlife:n från Magnussons Ur. Blir en mycket trevlig vecka nästa vecka med två inkommande guldklimpar.

Snubblade över FC för ett par veckor sedan och kan inte får det ur huvudet 🤓 Helt såld på en Manufacture world timer! 😍

Undrar lite från er som köpt tidigare...
  • Har ni beställt direkt från dem på nätet eller har ni rek. på en AD/urhandlare?
  • Hur är det med service av uren (pris, kvalitet, tillgänglihet=? framför allt de mer komplicerade. Ha någon genomfört någon service ännu?

Hej precis snubblat över det här märket, va tycker ni? Extremt intresserad av den rektangulära
Ett tag sedan nu jag sålde min FC worldtime men har klämt och känt på dem flesta av modellerna och tycker dem håller upp bra. Många modeller är i större laget för mig men det är en subjektiv fråga. FC urverken är vad som verkligen skiner för mig.

Ja i Stockholm dom skall försöka öka marknadsandelen i Sverige så de byter distributör i Sverige.
Gillade deras worldtimer. Men tyckte att det var grymma klockor överlag.
Spännande! Vet man vem som blir dist? Eller det kanske är NDA på det 😝

Gillar deras Manufacture WT skarpt också. Det är snyggt med att allt kontrollerad på kronan.

Fastnat för highlife med integrerad länk på senare tid men inte tagit mig iväg till Fredmans som är det enda stället jag kan hitta som har den modellen.

Känns generellt som ett märke på väg upp.

Spännande! Vet man vem som blir dist? Eller det kanske är NDA på det 😝

Gillar deras Manufacture WT skarpt också. Det är snyggt med att allt kontrollerad på kronan.

Fastnat för highlife med integrerad länk på senare tid men inte tagit mig iväg till Fredmans som är det enda stället jag kan hitta som har den modellen.

Känns generellt som ett märke på väg upp.
Tror det var steahr watches som tar över.

En riktigt schysst modell, och en bra storlek på dig!
Tack! Visst, nu ser väl alla modeller lite större ut på handleden när man tar kort från den vinkeln. Första intrycket var att den var lite väl liten, men med de "fasta" ändlänkarna upplevdes den ändå större. Ruskigt tunn och slimmat case också 👍

Tack! Visst, nu ser väl alla modeller lite större ut på handleden när man tar kort från den vinkeln. Första intrycket var att den var lite väl liten, men med de "fasta" ändlänkarna upplevdes den ändå större. Ruskigt tunn och slimmat case också 👍
Highlife är grym. Jag gav min Highlife till min 15-åring eftersom ingen ville köpa den. Det är bra att pruta på dessa. Dessutom värt att kolla hur mycket armbanden kommer gå loss på om du någonsin skulle vilja byta. För pga ändlänkarna så är det lite halvklurigt att få tag i annat än FC original om jag inte missat något bra ställe.

Highlife är grym. Jag gav min Highlife till min 15-åring eftersom ingen ville köpa den. Det är bra att pruta på dessa. Dessutom värt att kolla hur mycket armbanden kommer gå loss på om du någonsin skulle vilja byta. För pga ändlänkarna så är det lite halvklurigt att få tag i annat än FC original om jag inte missat något bra ställe.
Tack! Om jag inte missförstod verkade det inte omöjligt att komma upp mot 40-50% rabatt vilket jag var rätt förvånad över. Då jag inte tidigare haft någon direkt koll på modellen bad jag att få återkomma.

Hmm, stort tack för tipset! Skulle ingå ett vitt gummi iaf, men ska absolut spana in vilka alternativ som finns från FC.

Tack! Om jag inte missförstod verkade det inte omöjligt att komma upp mot 40-50% rabatt vilket jag var rätt förvånad över. Då jag inte tidigare haft någon direkt koll på modellen bad jag att få återkomma.

Hmm, stort tack för tipset! Skulle ingå ett vitt gummi iaf, men ska absolut spana in vilka alternativ som finns från FC.

Jag gav 13600:- för min HIghlife från Magnussons UR 2023-10. Då låg den på ca. 20k tror jag. Så kolla online också annars.

Jag gav 13600:- för min HIghlife från Magnussons UR 2023-10. Då låg den på ca. 20k tror jag. Så kolla online också annars.
Tack! AD som jag besökte (utomlands) verkade kunna erbjuda "under 1000 euros", vilket då borde innebära ca 11k SEK. Av vad jag hittat online är list 21500 SEK, och uret verkar ha den ute för 16995. Oerhört sugen då det verkar vara ett bra pris och en bra klocka, men har också annat i min pipeline som jag vill köpa 😬

Tack! AD som jag besökte (utomlands) verkade kunna erbjuda "under 1000 euros", vilket då borde innebära ca 11k SEK. Av vad jag hittat online är list 21500 SEK, och uret verkar ha den ute för 16995. Oerhört sugen då det verkar vara ett bra pris och en bra klocka, men har också annat i min pipeline som jag vill köpa 😬
Det är helt fantastiska klockor för priset. Finish är EXTREMT bra. Men andrahandsvärdet är uruselt. Så köp den för att behålla inte flippa.

Tillbaka
Topp