Nu är jag sen på det alltså men helskotta vad den gröna är läcker! Jag måste ha en sådan eller den blåa den saken är säker!njuter i solen
Känns som om sommaren är säkrad
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu är jag sen på det alltså men helskotta vad den gröna är läcker! Jag måste ha en sådan eller den blåa den saken är säker!njuter i solen
Känns som om sommaren är säkrad
![]()
![]()
Hej mgm, jag är också lite sugen på den gröna. Får man fråga vad du fick betala för den.Kunde inte hålla mig så jag beställde den sista Highlife:n från Magnussons Ur. Blir en mycket trevlig vecka nästa vecka med två inkommande guldklimpar.
Jag köpte ju den blåa. Den gröna fanns inte att köpa. Men jag fick ge 13,716.50:- allt som allt.Hej mgm, jag är också lite sugen på den gröna. Får man fråga vad du fick betala för den.
Ett tag sedan nu jag sålde min FC worldtime men har klämt och känt på dem flesta av modellerna och tycker dem håller upp bra. Många modeller är i större laget för mig men det är en subjektiv fråga. FC urverken är vad som verkligen skiner för mig.Hej precis snubblat över det här märket, va tycker ni? Extremt intresserad av den rektangulära
Coolt!Kollade in FC klockor i kväll presenterade av deras CEO och salesmanager![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja i Stockholm dom skall försöka öka marknadsandelen i Sverige så de byter distributör i Sverige.Coolt!
I Sverige?
Något som överraskar?
Spännande! Vet man vem som blir dist? Eller det kanske är NDA på detJa i Stockholm dom skall försöka öka marknadsandelen i Sverige så de byter distributör i Sverige.
Gillade deras worldtimer. Men tyckte att det var grymma klockor överlag.
Tror det var steahr watches som tar över.Spännande! Vet man vem som blir dist? Eller det kanske är NDA på det
Gillar deras Manufacture WT skarpt också. Det är snyggt med att allt kontrollerad på kronan.
Fastnat för highlife med integrerad länk på senare tid men inte tagit mig iväg till Fredmans som är det enda stället jag kan hitta som har den modellen.
Känns generellt som ett märke på väg upp.
Den är otroligt fin!Dåligt tryck av FC på forumet
Slimline moonphase, 42mm, cal FC-705
![]()
![]()
Håller med! In-house, riktigt bra finish och känslan i handen är på par med mycket mer "kända" märken för en mycket billigare pengDen är otroligt fin!
Tycker överlag att det är rätt trist att inte FC har fler hängivna följare. Ruggigt mycket klockor för pengarna.
En riktigt schysst modell, och en bra storlek på dig!Provade denna idag och blev imponerad. Verkade dessutom gå att pruta lite... 34mm och brandad som dammodell men tyckte den gjorde sig bra på mina relativt tunna handleder.
![]()
Tack! Visst, nu ser väl alla modeller lite större ut på handleden när man tar kort från den vinkeln. Första intrycket var att den var lite väl liten, men med de "fasta" ändlänkarna upplevdes den ändå större. Ruskigt tunn och slimmat case ocksåEn riktigt schysst modell, och en bra storlek på dig!
Highlife är grym. Jag gav min Highlife till min 15-åring eftersom ingen ville köpa den. Det är bra att pruta på dessa. Dessutom värt att kolla hur mycket armbanden kommer gå loss på om du någonsin skulle vilja byta. För pga ändlänkarna så är det lite halvklurigt att få tag i annat än FC original om jag inte missat något bra ställe.Tack! Visst, nu ser väl alla modeller lite större ut på handleden när man tar kort från den vinkeln. Första intrycket var att den var lite väl liten, men med de "fasta" ändlänkarna upplevdes den ändå större. Ruskigt tunn och slimmat case också![]()
Tack! Om jag inte missförstod verkade det inte omöjligt att komma upp mot 40-50% rabatt vilket jag var rätt förvånad över. Då jag inte tidigare haft någon direkt koll på modellen bad jag att få återkomma.Highlife är grym. Jag gav min Highlife till min 15-åring eftersom ingen ville köpa den. Det är bra att pruta på dessa. Dessutom värt att kolla hur mycket armbanden kommer gå loss på om du någonsin skulle vilja byta. För pga ändlänkarna så är det lite halvklurigt att få tag i annat än FC original om jag inte missat något bra ställe.
Tack! Om jag inte missförstod verkade det inte omöjligt att komma upp mot 40-50% rabatt vilket jag var rätt förvånad över. Då jag inte tidigare haft någon direkt koll på modellen bad jag att få återkomma.
Hmm, stort tack för tipset! Skulle ingå ett vitt gummi iaf, men ska absolut spana in vilka alternativ som finns från FC.
Ser sjukt bra ut. Gillar verkligen FC och Highlife specifikt.Provade denna idag och blev imponerad. Verkade dessutom gå att pruta lite (läs mycket)... 34mm och brandad som dammodell men tyckte den gjorde sig bra på mina relativt tunna handleder.
![]()
Tack! AD som jag besökte (utomlands) verkade kunna erbjuda "under 1000 euros", vilket då borde innebära ca 11k SEK. Av vad jag hittat online är list 21500 SEK, och uret verkar ha den ute för 16995. Oerhört sugen då det verkar vara ett bra pris och en bra klocka, men har också annat i min pipeline som jag vill köpaJag gav 13600:- för min HIghlife från Magnussons UR 2023-10. Då låg den på ca. 20k tror jag. Så kolla online också annars.
Det är helt fantastiska klockor för priset. Finish är EXTREMT bra. Men andrahandsvärdet är uruselt. Så köp den för att behålla inte flippa.Tack! AD som jag besökte (utomlands) verkade kunna erbjuda "under 1000 euros", vilket då borde innebära ca 11k SEK. Av vad jag hittat online är list 21500 SEK, och uret verkar ha den ute för 16995. Oerhört sugen då det verkar vara ett bra pris och en bra klocka, men har också annat i min pipeline som jag vill köpa![]()