• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Lifestyle Köp & Sälj

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Med lite tur kan denna tråd leva upp till den konstruktiva kritiken och givande diskussionen i https://klocksnack.se/threads/vilken-är-den-minst-prisvärda-klockan-på-köp-och-sälj-just-nu.35779/ :D

Ja vi får väl se hur det utvecklar sig.
Själv kan jag reagera på alla köpesannoner som är extremt specifika och som sedan bumpas till förbannelse. Inse att du får köpa skiten i butik eller någon annanstans, här finns det uppenbarligen inga säljare.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Ja vi får väl se hur det utvecklar sig.
Själv kan jag reagera på alla köpesannoner som är extremt specifika och som sedan bumpas till förbannelse. Inse att du får köpa skiten i butik eller någon annanstans, här finns det uppenbarligen inga säljare.
Folks reaktion när de upplever att de kölhalas offentligt för att någon försöker fråga något har gång på gång visat sig vara rätt rolig :D

OnT håller jag med dig om de specifika köpesannonserna!
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Börjar väl då.. @korvaza
Hemsidan du länkar till säljer dem för knappt 1600, inte 1800. Är inte spekulant, menar bara att det borde framgå i annonsen? :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Börjar väl då.. @korvaza
Hemsidan du länkar till säljer dem för knappt 1600, inte 1800. Är inte spekulant, menar bara att det borde framgå i annonsen? :)
Allvarligt? Han säljer ett par nya Meermin för 1250:-, nypris inklusive frakt är 180 euro - vilket landar på över 1700 sek i dagens växelkurs.

För att undvika pajkastning deluxe kan ni väl pinga varandra om någon glömmer storlek på ett plagg, eller när någon faktiskt kan få hjälp?
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Allvarligt? Han säljer ett par nya Meermin för 1250:-, nypris inklusive frakt är 180 euro - vilket landar på över 1700 sek i dagens växelkurs.

För att undvika pajkastning deluxe kan ni väl pinga varandra om någon glömmer storlek på ett plagg, eller när någon faktiskt kan få hjälp?
Som sagt, klagade inte på prissättningen på något sätt. När angivna priset inte stämde med det som faktiskt är sant så undrade jag bara om det inte borde framgå i annonsen. Men uppenbarligen hade jag jättefel så glöm det bara.
 

tossefar

Cartier
Är det bara jag som tycker att det är skumt att sälja sina gamla använda kläder? Finns inte behovet kvar så skänk paltorna till bättre behövande...
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Är det bara jag som tycker att det är skumt att sälja sina gamla använda kläder? Finns inte behovet kvar så skänk paltorna till bättre behövande...

Beror väl på vad det är för något. Sålde en kostym som var snudd på ny för 600 kr inklusive frakt för att jag tröttnat på färgen. Nypris minns jag inte men runt 4 500-5 000 kr. Skulle dock inte vilja köpa någons gamla kalsonger eller annat för överpriser.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Ja vi får väl se hur det utvecklar sig.
Själv kan jag reagera på alla köpesannoner som är extremt specifika och som sedan bumpas till förbannelse. Inse att du får köpa skiten i butik eller någon annanstans, här finns det uppenbarligen inga säljare.
This, stör mig på dessa som har någon form av fetisch att man måste bumpa varje dag :)

Får man inget napp efter dagliga bumpningar i några veckor så får man nog köpa i butik. Eller kanske vänta några veckor och sen bumpa igen...

Ping @Patrik Nilsson, det är nog dags nu ;)
"
Tänkte att jag stämmer först av här ifall någon vill bli av med sin Bang & Olufsen BeoPlay A9 innan jag köper en ny.
"
 
D

Deleted member 5780

Guest
This, stör mig på dessa som har någon form av fetisch att man måste bumpa varje dag :)

Får man inget napp efter dagliga bumpningar i några veckor så får man nog köpa i butik. Eller kanske vänta några veckor och sen bumpa igen...

Ping @Patrik Nilsson, det är nog dags nu ;)
"
Tänkte att jag stämmer först av här ifall någon vill bli av med sin Bang & Olufsen BeoPlay A9 innan jag köper en ny.
"
Ja fy faen kan ingen sälja en till honom snart.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Vad gäller för lifestyle och dess Köp & Sälj?
I undertexten till forumdelen kan man läsa att det krävs minst 50 inlägg för att kunna diskutera ämnen i Lifestyle. Gäller det även annonsering?
(Kan notera ett ett flertal av annonsörerna på förstasidan har under 50 inlägg.)
@Denke @Spencer66
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad gäller för lifestyle och dess Köp & Sälj?
I undertexten till forumdelen kan man läsa att det krävs minst 50 inlägg för att kunna diskutera ämnen i Lifestyle. Gäller det även annonsering?
(Kan notera ett ett flertal av annonsörerna på förstasidan har under 50 inlägg.)
@Denke @Spencer66

Det är 50 inlägg som gäller. Vi kan dock göra undantag om det finns skäl. Detta är som sagt undantag.
 

DrKlocka

Audemars

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Tycker att en sån här tråd sällan ger bra feeling, men @aptorsken; nu räcker det va'?!?
Får du inte skiten sålt, så ge upp!
Detta är uppenbarligen inte rätt ställe att sälja din gamla pistol...
 

DrKlocka

Audemars
Kanske ett onödigt inlägg... Men det känns som denna bumpats massor. Ska inte lägga mig i. Lycka till med försäljningen!
Den har ju inte varit ute såå länge. Jag har ju inte heller bråttom att bli av med den. Det är ändå ett bra pris som jag vill erbjuda KS medlemmar.
Det var en som var påväg att köpa den men som tyvärr inte hörde av sig mer.
 
Topp