• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulaste klockan ni vet?

Nomos-Autobahn-watch-3.jpg
Nomos-Autobahn-watch-3.jpg

Alltså, jag har jääävligt svårt för de där tyska badrumsvågarna.
 

Herren

Breitling
Det vore orättvist att kalla den för den fulaste klocka jag vet, eller kanske ens ful - men den i de breda lagren mer populära klocka jag kämpar mest med att begripa mig på är nog Seamaster 300.

Visare, länk, mönstret på tavlan, heliumventilens utformning, vridringens kant - det känns som att det är så mycket med formspråket jag inte förmår uppskatta 🤔

De vridna bandhornen däremot träffar verkligen rätt hos mig och boettformen över lag tycker jag också är riktigt fin.

Bevisligen har jag fel om den eftersom den säljs i enorma mängder.
0B68F37F-E181-4843-85AA-555667C3E4E0.png

Detta inlägg gjorde mig glad. Då är jag inte helt galen i alla fall. Att denna klocka är så populär fascinerar mig. Jag ser det helt enkelt inte.

Jag tror att det är länken jag har svårast för.
 

JOT

Omega
En riktig clown, Alain Silberstein🤢🤢
Hör hemma på soptippen
 

Bilagor

  • IMG_0029.png
    IMG_0029.png
    311.5 KB · Visningar: 1

Kessler

Rolex
Billig för att vara RL ja. Tyvärr en tråkig generation av klockor. De tidigare är mycket mer intressanta.
Jag tänkte snarare att det var dyrt. Varför betala 19.000kr för att vara en vandrande reklampelare för Ralph Lauren?

Ska dock tilläggas att jag tycker att det finns betydligt fulare klockor men jag råkade se den och sen denna tråd inom loppet av några sekunder.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag tänkte snarare att det var dyrt. Varför betala 19.000kr för att vara en vandrande reklampelare för Ralph Lauren?

Ska dock tilläggas att jag tycker att det finns betydligt fulare klockor men jag råkade se den och sen denna tråd inom loppet av några sekunder.
Lågt pris för att vara RL. ”Reklampelare” blir du väl med alla moderna uppblåsta ur med stora loggor? Visst är RL-nallen känd och starkt förknippad med märket men gillar inte dessa heller. Inte alls samma kvalitet som övriga sortimentet.
 

Kessler

Rolex
Lågt pris för att vara RL. ”Reklampelare” blir du väl med alla moderna uppblåsta ur med stora loggor? Visst är RL-nallen känd och starkt förknippad med märket men gillar inte dessa heller. Inte alls samma kvalitet som övriga sortimentet.
Jag har ingen koll på deras klockor öht. Den dök som sagt bara upp i flödet och jag tyckte den var ful så såg jag denna tråd strax därefter och tyckte den skulle passa hyfsat här.

Ang. reklampelare så är det ju verkligen en enorm logga och att nallen är förknippad med märket så väldigt väldigt tydligt var klockan är ifrån. Jag själv gillar anonyma klockor (kan man välja utan logga som hos Stowa exempelvis väljer jag utan logga) så kan vara därför jag inte gillar det där. När det är sådär tydligt vilket märke det är borde man ju få betalt för att vara reklampelare åt märket snarare än att behöva slanta upp nästan 20 lakan. Påminner mig om JL och WE-tröjor som var populära när jag gick på högstadiet. Folk var vandrande reklampelare och det fungerade.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag har ingen koll på deras klockor öht. Den dök som sagt bara upp i flödet och jag tyckte den var ful så såg jag denna tråd strax därefter och tyckte den skulle passa hyfsat här.

Ang. reklampelare så är det ju verkligen en enorm logga och att nallen är förknippad med märket så väldigt väldigt tydligt var klockan är ifrån. Jag själv gillar anonyma klockor (kan man välja utan logga som hos Stowa exempelvis väljer jag utan logga) så kan vara därför jag inte gillar det där. När det är sådär tydligt vilket märke det är borde man ju få betalt för att vara reklampelare åt märket snarare än att behöva slanta upp nästan 20 lakan. Påminner mig om JL och WE-tröjor som var populära när jag gick på högstadiet. Folk var vandrande reklampelare och det fungerade.
Påminner om moderna RO osv med stora loggor. Välkänd mutterdesign och stoor logga.

Kan rekommendera att läsa på om RL-klockor. Bland de mer intressanta som släppts de senare åren. Inget av detta hör dock hemma i denna tråd.
 
Topp