• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fulaste klockan ni vet?

Alla RM klockor
IMG_1640.jpeg

Håller med! Spelar ingen roll om 1 miljard trillar in på kontor, en RM skulle aldrig köpas....Hemska
Jag vet inte om jag riktigt håller med.
Däremot så ser man knappt vad tiden är och det galna priset som inte är i proportion med vad man får, även för att vara i klockornas värld.
Det ger mig däremot lite avsmak för RM.

Håller med! Spelar ingen roll om 1 miljard trillar in på kontor, en RM skulle aldrig köpas....Hemska

Jag vet inte om jag riktigt håller med.
Däremot så ser man knappt vad tiden är och det galna priset som inte är i proportion med vad man får, även för att vara i klockornas värld.
Det ger mig däremot lite avsmak för RM.
Är jag ensam vinnare på Eurojackpot ikväll köper jag minst en RM, 100%

“What happens when blockchain meets haute horology?

Happens that the first watch with an NFT (Non Fungible Token) is born: the Ingenieux "Liaison" collection, created in collaboration with the Hodie NFT marketplace.”

Hahaha, svårt att särskilja skämt från verklighet nu för tiden…

Long Island Watch × The Urban Gentry: "Rangemaster II GMT". Något slags Linde Werdelin-homage blandat med lite G-Shock-vibbar? Känns mest som en oinspirerat försök att casha in på deras ganska stora gemensamma följarskara. Jag menar, det där datumfönstrets placering är ju bland det slöaste man sett i designväg.

1000012651.jpg

1000012652.jpg

Senast ändrad:
Long Island Watch × The Urban Gentry: "Rangemaster II GMT". Något slags Linde Werdelin-homage blandat med lite G-Shock-vibbar? Känns mest som en oinspirerat försök att casha in på deras ganska stora gemensamma följarskara. Jag menar, det där datumfönstrets placering är ju bland det slöaste man sett i designväg.

1000012651.jpg

1000012652.jpg
Jag tyckte ändå den var rätt cool och har något 🙈

Jag tyckte ändå den var rätt cool och har något 🙈
Ja, det är så klart väldigt subjektivt och klockan kommer givetvis hitta sina fans. Men mig personligen klappar den mothårs. 😬 Jag försöker hitta saker jag gillar, men allt känns så felplacerat, som ett hopkok av detaljer som inte hör samman, jag vet inte hur jag ska förklara det. Den gör mig galen helt enkelt! 😁

Ja, det är så klart väldigt subjektivt och klockan kommer givetvis hitta sina fans. Men mig personligen klappar den mothårs. 😬 Jag försöker hitta saker jag gillar, men allt känns så felplacerat, som ett hopkok av detaljer som inte hör samman, jag vet inte hur jag ska förklara det. Den gör mig galen helt enkelt! 😁
Jag kommer aldrig köpa den. Men på något vis gillade jag den ändå litegrann. Jaja, smaken är ju som röven, klöven!

1000012651.jpg

1000012652.jpg

Herregud. Jag tänkte att den kanske såg bättre ut på armen, men tvärtom. Finishen är under all kritik, och alla "detaljer" på urtavlan som ser klipp-och-klistrade ut, och datumet som är helt off. Kan fortsätta hela natten, och kan inte hitta något jag gillar med klokan. Bra förslag!

Screenshot 2024-11-15 at 01.31.58.png

Herregud. Jag tänkte att den kanske såg bättre ut på armen, men tvärtom. Finishen är under all kritik, och alla "detaljer" på urtavlan som ser klipp-och-klistrade ut, och datumet som är helt off. Kan fortsätta hela natten, och kan inte hitta något jag gillar med klokan. Bra förslag!

Screenshot 2024-11-15 at 01.31.58.png
Ja, den är något alldeles särskilt, den där tingesten. 😁

Tillbaka
Topp