Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du beskriver ett drömscenario. Feta klockor.
Kommentarer överflödiga. Gräsligare blir det inte.
Ett hedersomnämnande till den snirkliga texten"Admiral's cup": -Det är sånt som imponerar på de andra blå-blazer-klädda åldringarna under den traditionella söndagsbrunchen nere på seglingsklubben...
Håller med! Spelar ingen roll om 1 miljard trillar in på kontor, en RM skulle aldrig köpas....HemskaAlla RM klockor
Jag vet inte om jag riktigt håller med.Håller med! Spelar ingen roll om 1 miljard trillar in på kontor, en RM skulle aldrig köpas....Hemska
Alla RM klockor
Håller med! Spelar ingen roll om 1 miljard trillar in på kontor, en RM skulle aldrig köpas....Hemska
Är jag ensam vinnare på Eurojackpot ikväll köper jag minst en RM, 100%Jag vet inte om jag riktigt håller med.
Däremot så ser man knappt vad tiden är och det galna priset som inte är i proportion med vad man får, även för att vara i klockornas värld.
Det ger mig däremot lite avsmak för RM.
Är denna bättre eller värre?
Leka med tanken är väl intressant, men att tillverka den också...
Girard Perregaux, Hublot, IWC, Panerai, Audemars Piguet, Patek Phillipe... Har jag missat något?Är denna bättre eller värre?
Herre min… det gör det bara bättre med det är verkligen bisarrt.
Bra klockkunskap! Bezeln ska nog vara en Rolex GMT, annars fick du med alltGirard Perregaux, Hublot, IWC, Panerai, Audemars Piguet, Patek Phillipe... Har jag missat något?
Visarna är väl Breguet? Riktig tramsklocka.Bra klockkunskap! Bezeln ska nog vara en Rolex GMT, annars fick du med allt
Tag aquaracer tror jag..Girard Perregaux, Hublot, IWC, Panerai, Audemars Piguet, Patek Phillipe... Har jag missat något?
Nu skär det i hjärtat med en sån klassikerTag aquaracer tror jag..
Kul trollning av H. Moser & Cie.Visarna är väl Breguet? Riktig tramsklocka.
Jag vet inte om du missförstod mig nu - jag menade att vridringen på Mosern såg ut att vara hämtad från Taggen, inte att jag tyckte att aquaracer är den fulaste klockan jag vet.Nu skär det i hjärtat med en sån klassiker
Puuh då kan jag andas ut , det var jag som läste med mina katastrof glasögon, och du har helt rättJag vet inte om du missförstod mig nu - jag menade att vridringen på Mosern såg ut att vara hämtad från Taggen, inte att jag tyckte att aquaracer är den fulaste klockan jag vet.
Men det kanske var jag som missförstod vad du syftade på nu?
Har heller aldrig fattat denna och trodde jag var ensam...Detta inlägg gjorde mig glad. Då är jag inte helt galen i alla fall. Att denna klocka är så populär fascinerar mig. Jag ser det helt enkelt inte.
Jag tror att det är länken jag har svårast för.
Jag tyckte ändå den var rätt cool och har någotLong Island Watch × The Urban Gentry: "Rangemaster II GMT". Något slags Linde Werdelin-homage blandat med lite G-Shock-vibbar? Känns mest som en oinspirerat försök att casha in på deras ganska stora gemensamma följarskara. Jag menar, det där datumfönstrets placering är ju bland det slöaste man sett i designväg.
Ja, det är så klart väldigt subjektivt och klockan kommer givetvis hitta sina fans. Men mig personligen klappar den mothårs. Jag försöker hitta saker jag gillar, men allt känns så felplacerat, som ett hopkok av detaljer som inte hör samman, jag vet inte hur jag ska förklara det. Den gör mig galen helt enkelt!Jag tyckte ändå den var rätt cool och har något
Jag kommer aldrig köpa den. Men på något vis gillade jag den ändå litegrann. Jaja, smaken är ju som röven, klöven!Ja, det är så klart väldigt subjektivt och klockan kommer givetvis hitta sina fans. Men mig personligen klappar den mothårs. Jag försöker hitta saker jag gillar, men allt känns så felplacerat, som ett hopkok av detaljer som inte hör samman, jag vet inte hur jag ska förklara det. Den gör mig galen helt enkelt!
Hade det bara funnits datum så.......
Tror dom hoppade det pga utrymmesskäl..Hade det bara funnits datum så.......
Long Island Watch × The Urban Gentry: "Rangemaster II GMT". Något slags Linde Werdelin-homage blandat med lite G-Shock-vibbar? Känns mest som en oinspirerat försök att casha in på deras ganska stora gemensamma följarskara. Jag menar, det där datumfönstrets placering är ju bland det slöaste man sett i designväg.
Kommentarer överflödiga. Gräsligare blir det inte.
Ett hedersomnämnande till den snirkliga texten"Admiral's cup": -Det är sånt som imponerar på de andra blå-blazer-klädda åldringarna under den traditionella söndagsbrunchen nere på seglingsklubben...
Ja, den är något alldeles särskilt, den där tingesten.Herregud. Jag tänkte att den kanske såg bättre ut på armen, men tvärtom. Finishen är under all kritik, och alla "detaljer" på urtavlan som ser klipp-och-klistrade ut, och datumet som är helt off. Kan fortsätta hela natten, och kan inte hitta något jag gillar med klokan. Bra förslag!