• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fullmåne ikväll - Visa upp din månfasklocka!

Är inte månfas ganska mycket som varulvars menskalender. Under vissa perioder är man inte snäll och blöder efter alla offer och är allmänt svår att ha och göra med.
ScubaKing håller jag inte med: Spring Drive är väl lika bra som kvarts. Därmed faller många argument som IS-quartzarna riktar mot västvärldens industri...

Är inte månfas ganska mycket som varulvars menskalender. Under vissa perioder är man inte snäll och blöder efter alla offer och är allmänt svår att ha och göra med.
ScubaKing håller jag inte med: Spring Drive är väl lika bra som kvarts. Därmed faller många argument som IS-quartzarna riktar mot västvärldens industri...

Det jag menar är att man behöver inget av dessa saker, du har ju tiden i din mobiltelefon till exempel. Man har det för att förnöjer och förskönar. Ingen annan anledning.

En personlig favorit som jag nog kommer köpa inom snar framtid (om inte det dyker upp massor av mindre köp som hindrar...som vanligt...)

L9AToXG.png

Det jag menar är att man behöver inget av dessa saker, du har ju tiden i din mobiltelefon till exempel. Man har det för att förnöjer och förskönar. Ingen annan anledning.

Sådana här fullkomligt intelligenta och uppenbart sanna kommentarer gör mig djupt osäker på mig själv... Vi män är ju innerst inne alltid osäkra har jag hört...

... passa på. Inatt är det fullmåne, så passa på och ställ era klockor så att de är i fas.

Själv har jag ingen dinka med månfas. Borde kanske haft det igår. Svårt att somna pga intensivt månsken. Trodde aldrig att jag skulle sakna den komplikationen, men nu förstår jag vad den är bra för.

Helt plötsligt funderar jag starkt på att ställa mig i njurdonationskön som verkar finnas här på KS :nailbiting:
Jag skickar sjukhusräkningen till dig @leben :greedy:

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp