240snusit
Silver
Hej, ledsen för sent svar. Alltså, jag vill först bara förtydliga att allt jag kan dela är fotnoter och notiserer, men de jag sett av dessa+de med F1-bil på baklocket har bra och oftast identiska verk med riktiga tidiga PD-klockor. Jag tror faktiskt de alla är legit, tro det eller ej, men att märket vad under mycket turbulens tidigt och testade diverse tryck/boetter innan de landade i mer fasta banor. Värt att nämna att det finns massvis med gamla Breil Manta-klockor som är identiska med. Jag vågar ändå inte säga att jag är 100% rätt, men det är magkänslan efter att ha jämfört dessa visuellt väldigt intensivt en period.Potatistrycktavla, och märkningen på bakboetten för tankarna till Asien. Men att det inte är stålboett på en svart klocka från Schweiz vore ju inte unikt om den är äkta. @240snusit har inte du haft en likadan eller liknande?
Oavsett äktheten är det lustigt att "bra skick för sin ålder" så ofta betyder att klockan är risig. I det här fallet verkar det betyda "Halva glaspackningen saknas. Hårt sliten. Kort länk."