• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Funderar på att kasta ut mobilen från sovrummet och skaffa väckarklocka

Hur surfar ni ks från sängen och vad använder ni för att somna till netflix innan sömnen faller in, om ni inte tar med mobilen in i sovrummet? :)

Varför skulle mobilen störa sömnen? Flygplansläge :)

Kört såhär, alternativt ljudlöst och utan vibration i snart 10 år. Underbart :)

Jag tror inte att det handlar om att det ska ringa och pipa utan andra faktorer. Det sägs att mikrovågsstrålningen ska störa. Det ska tydligen vara tester gjorda. Kanske flygplansläge räcker. Har man sömnsvårigheter så är det ju vedertaget att man inte ska ha mobil, tv och surfplatta i sovrummet. Men det är väl för att man ska sova i sovrummet och inget annat.

Bytte till en Philips Wakeup Light i slutet av januari. Sover och vaknar fantastiskt! Absolut rekommenderat att prova. Att vakna av den simulerade soluppgången jämfört mot en dryg mobil är GULD!

Så idag kom den! Min första väckarklocka på säkert 15 år (jag kommer faktiskt inte ihåg vilken som var min senaste).
Den har inbyggd belysning och snoozefunktion. Belysningen och snoozefunktionen kommer man åt genom att nudda lite lätt på ovansidan av klockan. Väckarsignalen låter lite mysigt, gammaldags. Jag tycker att hela klockan är riktigt stilfull.
Vi får väl se om jag vaknar imorgon:)

IMG_0978.jpg

IMG_0980.jpg

IMG_0981.jpg

IMG_0986.jpg

IMG_0983.jpg

Tillbaka
Topp