• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Funderingar Omega Planet Ocean (PO 2500)

Doktorn1

Breitling
Hej!
Jag är en glad amatör när det kommer till klockor och tänkte därför be er klockexperter om hjälp.
Har länge gått och tänkt på att köpa en Omega Planet Ocean 42 mm, den äldre och tunnare varianten (PO 2500).
Jag skulle såklart gärna vilja prova klockan innan jag köper den men har inte hittat den i butik. Har ni något tips på var jag kan hitta denna klocka i butik? Gärna i Stockholmsområdet.
Har ni några andra kloka tips vad jag ska tänka/titta på vid köp av denna modell?
Tack på förhand!

/Doktorn
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
PO2500 (42mm) är en oerhört välbalanserad, estetiskt tilltalande och robust klocka.
Det svåra är att hitta en i gott nyservat skick. De flesta till salu är från 2006-2008 och sällan servade. Så lägg på minst 5000 kr för en full Omega-service så fort du isåfall köper en (räkna med allt mellan 19-24.000 för en 2500 från de årtalen).

Har du extrem tur kan du hitta en med det uppgraderade verket 2500D (började 2011 om jag inte minns helt fel, dvs strax innan man slutade producera PO2500).
Jag har haft ett par stycken PO2500 (med det gamla ursprungsverket 2500) och har varit nöjd med dem. Däremot har det varit varierande skick på klockorna i övrigt såsom mikrorepor på AR coating, halvslitna länkar och oerhört repiga länklås.

Nu vill du ju ha en ny från butik men jag tror inte att det finns någon osåld lagerlagd ny 2500 i Sverige iallafall.