• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

funderingar vid köp från chrono24

Tjena tjena,

Då var klockan hämtad och allting har gått bra. Precis kollat den och allt är lugnt förutom en sak, lite av plasten på certet har "släppt" på baksidan, ej på framsidan - vilket bidrog till att de inte kunde värdera klockan med certet inräknat. Klockan var äkta och f.ö inget strul med och den kom i pagani fart! Undrar nu om detta är vanligt?
Pratade med säljaren och han förklarade att det är ett vanligt problem när certet har varit ute/framme i värmen, främst nere hos dem i Italien..

Bilagor

• cert1.jpg
    cert1.jpg
    47.4 KB · Visningar: 67
  • 27018557_1767803226615435_577583475_o.jpg
    27018557_1767803226615435_577583475_o.jpg
    54.9 KB · Visningar: 66
Tjena tjena,

Då var klockan hämtad och allting har gått bra. Precis kollat den och allt är lugnt förutom en sak, lite av plasten på certet har "släppt" på baksidan, ej på framsidan - vilket bidrog till att de inte kunde värdera klockan med certet inräknat. Klockan var äkta och f.ö inget strul med och den kom i pagani fart! Undrar nu om detta är vanligt?
Pratade med säljaren och han förklarade att det är ett vanligt problem när certet har varit ute/framme i värmen, främst nere hos dem i Italien..
Får gratulera till en fin klocka. Bjud på lite wristshots nu :)

Ingen aning hur vanligt det kan vara med plasten som släppt på certet. Vem inkluderade inte det i värderingen och vad var dennes uppfattning om certet?

Får gratulera till en fin klocka. Bjud på lite wristshots nu :)

Ingen aning hur vanligt det kan vara med plasten som släppt på certet. Vem inkluderade inte det i värderingen och vad var dennes uppfattning om certet?

Tackar! hehe har inte bärt den än, inte besämt mig helt hur jag ska göra.. Saken är den att klockan stämmer överens med certet och bägge är som de ska förutom det med plasten. Det var Kaplans auktioner i stockholm, jag förstår hur de tänker, Är det så att de har försökt att fippla med datumet eller butiken som köpt/sålt klockan så kan de ha försökt på just den sidan - det som stör mig är att väldigt få har hört/sett det med plasten på certet!

Beslutade mig för att returnera klockan då certet gjorde mig fundersam, även fast allt stämde så kändes det inte helt hundra då någon rent logiskt sett skulle kunna ändrat på datumen/säljaren. Var och tittade på några vänners cert som är utställda mellan 2009-2015 och ingen av de hade samma typ ut av plast på certet, får avvakta och hålla koll efter nya annonser.

Vill tacka för era tankar och inputs, trevlig helg!

Viktigaste för mig är att kolla att dem faktiskt har en fysisk butik som ser legitim ut & antalet listings av andra klockor ( och såklart deras reviews! )

Beslutade mig för att returnera klockan då certet gjorde mig fundersam, även fast allt stämde så kändes det inte helt hundra då någon rent logiskt sett skulle kunna ändrat på datumen/säljaren. Var och tittade på några vänners cert som är utställda mellan 2009-2015 och ingen av de hade samma typ ut av plast på certet, får avvakta och hålla koll efter nya annonser.

Vill tacka för era tankar och inputs, trevlig helg!
Låter som du gjorde rätt. Något sådant hade stört mig med.

Tillbaka
Topp