• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Funktionskontroll

Freddie L

Panerai
Har svårt för att använda min fantasi i detta fall. Vad tar en tandläkare/timma? Typ 2000kr kanske. Säger inte att tjänsten inte är värd 1200kr men det vore intressant att höra hur 4800kr/timma är inom ett normalt prisspann.
2000:- för en tandläkare? Låter inte det lite lågt?

Den stora saken att förstå är nog att en timintäkt för många innebär ett genomsnitt av intäkterna under flera arbetade timmar. Vissa timmar kommer du tjäna 1000:-, och då krävs det att du tjänar 3000:- nästa timme, om du siktar på en timintäkt på 2000:-. Det samma gäller inom timmen, vissa kvartar behöver du tjäna mer eftersom du kommer tjäna mindre på andra.

Därav att 4800:-/h är inom ett rimligt spann. Med den brasklappen att jag inte har en aaaning om hur den ekonomiska kalkylen ser ut för Rob.
 

mmx

Cartier
Har svårt för att använda min fantasi i detta fall. Vad tar en tandläkare/timma? Typ 2000kr kanske. Säger inte att tjänsten inte är värd 1200kr men det vore intressant att höra hur 4800kr/timma är inom ett normalt prisspann.
Låter i mina öron som klassisk prisdiskriminering, man begär vad man tror man kan få ut, en bedömning av kundens betalningsvilja och betalningsförmåga. Att debitera 4800 spänn per timme är uppenbart häftigt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Låter i mina öron som klassisk prisdiskriminering, man begär vad man tror man kan få ut, en bedömning av kundens betalningsvilja och betalningsförmåga. Att debitera 4800 spänn per timme är uppenbart häftigt.
Jag sa inte att det var orimligt och har från början hävdat att de såklart ska kunna ta betalt för ett arbete de utför. Önskade bara en motivering och det har jag nu fått.
 
Topp