• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gärna helg - men först en rejäl PAKETÖPPNING!

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu ni, nu är det dags att sätta urinvånaren på plats tycker ni inte?

Orgierna i guld och lyx fick mig att bli sugen på något liknande, jag är ju dock en enkel kille från landet och har dessutom en liten crush på klockor av mer ödmjuk karaktär (då det faktiskt är rejält mycket pang för pengarna), så någon tur till stadens fashionablare delar stod inte på agendan.

Istället styrdes kosan mot de ack så välmående och, så här i sommartid, lite prunkande västra förorterna för en f2f av det mer enklare och streetsmarta slaget. Kvällstid självklart.

Så, efter en biltur och lite mobiltrafik överräcktes en påse i utbyte mot en mindre mängd sedlar (Swish, ha ha ha!)...

I expressfart kördes det mot hemmaresidentet och ur påsen plockades detta....

...en anonym box i någon form av konstläder....



...och i boxen (det blev ett sånt shining moment som i Pulp Fiction när jag öppnade, ni vet, när det lyser ur lådan och det hörs en sån sakral änglakör i bakgrunden...OOOOOOHHHHHHH).....



En riktigt trevlig, dressig Orient i roséguld!

Handledsskott!




Summa summarum, en alldeles förträfflig, om än enkel, dressare med helt okej finish, enkel design, lagom storlek (40mm boett och 20mm mellan hornen) och med precis lagom bangforthebuck-nivå för att ge den där sköna känslan av en quick fix för en klockberoende...och dessutom med guldglans!

Så, mina vänner, ingen Skydweller, men skit samma, låt likeknappen gå varm! :)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Classy, grattis till en stilfull fix! Det är här ute i Orienten de mystiska lådorna byter ägare, jag har en låda med hemligt klockinnehåll värd 5000 om du vågar chansa...:)
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Rejäl var bara förordet.
Måste hylla dina val, en spridning utöver det vanliga gällande guldets betydelse.
Snart i min ägo :)
Grattis
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Nu ni, nu är det dags att sätta urinvånaren på plats tycker ni inte?

Orgierna i guld och lyx fick mig att bli sugen på något liknande, jag är ju dock en enkel kille från landet och har dessutom en liten crush på klockor av mer ödmjuk karaktär (då det faktiskt är rejält mycket pang för pengarna), så någon tur till stadens fashionablare delar stod inte på agendan.

Istället styrdes kosan mot de ack så välmående och, så här i sommartid, lite prunkande västra förorterna för en f2f av det mer enklare och streetsmarta slaget. Kvällstid självklart.

Så, efter en biltur och lite mobiltrafik överräcktes en påse i utbyte mot en mindre mängd sedlar (Swish, ha ha ha!)...

I expressfart kördes det mot hemmaresidentet och ur påsen plockades detta....

...en anonym box i någon form av konstläder....



...och i boxen (det blev ett sånt shining moment som i Pulp Fiction när jag öppnade, ni vet, när det lyser ur lådan och det hörs en sån sakral änglakör i bakgrunden...OOOOOOHHHHHHH).....



En riktigt trevlig, dressig Orient i roséguld!

Handledsskott!




Summa summarum, en alldeles förträfflig, om än enkel, dressare med helt okej finish, enkel design, lagom storlek (40mm boett och 20mm mellan hornen) och med precis lagom bangforthebuck-nivå för att ge den där sköna känslan av en quick fix för en klockberoende...och dessutom med guldglans!

Så, mina vänner, ingen Skydweller, men skit samma, låt likeknappen gå varm! :)


Den lila boxen...säger bara den lila boxen, det är klass det!!:D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har haft en sådan i stål och gubbversionen med kupat glas. Riktigt trevliga! Men den har väl ändå 19mm bandbredd?
 
Topp