• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gör en längre resa i asien....

1965ek

Patek
2-Faktor
Jag och hustrun på strapatser till 27 januari. Just nu i Vietnam men skall sedan vidare till Kina, filippinerna, Malaysia och Thailand. Startar tråden för att inte kladda ner andra trådar för mycket...

streetfood i Hanoi. Billigt och väldigt gott. Känner dock efter en vecka att kläderna börjar sitta löst så vi tvingar i oss på burgerking för att kompensera...

1F5368B5-FCBF-436E-8B19-0D313DE8CD8D.jpeg


Äggkaffe i Hanoi. Starkt, sött och väldigt gott!
A7844E17-E4F9-487E-BD05-CDE1890CE840.jpeg


Tog ett tag men till slut hittade vi ett lite större köpcentrum så nu är lägenheten full med basvaror. Frukt är ju så mycket godare nära där de odlas.
D3C2EE6A-9CB1-43C0-9ABA-1508E93E18D0.jpeg


islatte är en annan kaffefavorit som inmundigats ett antal ggr.
7B8A709F-4AD8-40C0-8025-B1502E909344.jpeg


den här bilden är tagen från balkongen på vår hytt i Halong bay. Magiskt vackert... Skulle tagit mer än en natt här.
6B7AA04F-6064-439B-AEA8-A76026E81000.jpeg


Luften, eller smogen, känns på eftermiddagarna i Hanoi, så att skölja ner skiten med min lokala favorit ”Tiger” är alltid välbehövligt. I övrigt väldigt behagligt med 25-28 grader och torrt klimat. Allt gott!
99829B2D-8303-4592-B825-EDDA9723B596.jpeg
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Riktigt cool resa! Är verkligen avis!

Ang streetfooden gör ni helt rätt i att varva med lite ”fet” mat som burger king lr mcdonalds. Har levt på asiatisk streetfood i några månader och det är verkligen supergott men oj vad jag rasade i vikt av det! Särskilt om man dessutom rör på sig mycket i hettan
 

1965ek

Patek
2-Faktor
image.jpg
Riktigt cool resa! Är verkligen avis!

Ang streetfooden gör ni helt rätt i att varva med lite ”fet” mat som burger king lr mcdonalds. Har levt på asiatisk streetfood i några månader och det är verkligen supergott men oj vad jag rasade i vikt av det! Särskilt om man dessutom rör på sig mycket i hettan
Kan ta av mig shortsen utan att knäppa upp gylfen:)
Sen är det svårt att trycka i sig mat med alla ljud och lukter överallt. Jag har egentligen aldrig gillat öl men här är det en fröjd att ta 3-4 per dag när benen blir trötta. Tar min andra för idag och väntar in en pizza som vi ska dela på så här på kvällen.
 
Senast ändrad:

1965ek

Patek
2-Faktor
Kul att vi får följa med :)
Jag tänkte att det var roligare för dom som vill följa här och även för mig att posta isf utspridda bilder i dagens eller på andra ställen. Stod förövrigt nyss och tittade på olika klockor fake fake men möjligen att de ryska raketaklockorna var legit men kan dom för dåligt.
Imorgon ska vi åka till Ninh Binh och ska bli otroligt skönt att slippa storstan. Sen åker vi till Shanghai på fredag för att hälsa på goda vänner och kollegor
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Jag tänkte att det var roligare för dom som vill följa här och även för mig att posta isf utspridda bilder i dagens eller på andra ställen. Stod förövrigt nyss och tittade på olika klockor fake fake men möjligen att de ryska raketaklockorna var legit men kan dom för dåligt.
Imorgon ska vi åka till Ninh Binh och ska bli otroligt skönt att slippa storstan. Sen åker vi till Shanghai på fredag för att hälsa på goda vänner och kollegor
Det är uppskattat!
Alltid trevligt att få se något annat! Ni gör verkligen en resa ;)
Ja bli inte pålurad något nu ;)
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Det är uppskattat!
Alltid trevligt att få se något annat! Ni gör verkligen en resa ;)
Ja bli inte pålurad något nu ;)
Har bara blivit ”lurad” en gång. Och det var när barnen tjatade att gå på stand up på Manhattan. När det väl skulle starta så hade dom somnat i lägenheten och vägrade kliva upp. Kanske också när jag betalade 50 spänn för att se världens största manuell tvätteri från insidan i Mumbai, men det var det värt. Vad det gäller klockor så skulle jag aldrig köpa nåt här i Hanoi. Hustrun vill köpa en t-shirt och en kylskåsmagnet. Själv kanske jag skall testa en frisör om jag hinner. Bästa presenten är iCloud där alla bilder och minnen ligger. Bästa affären var 9gb surf i portabel router som kommer räcka kompletterat med den wifi jag har i lägenheten. Funkar toppenbra! Kanske, kanske att vi tar en dagstripp till Singapore och då ska definitivt Gnomon besökas så får vi se vad dom har inne i klockväg men det är ju först i januari.
 

Anthony

Omega
CF27087F-0EC9-465B-A1C6-F8D10DA24EC6.jpeg
A75DEA26-3EA8-414C-A795-0524944D3AE0.jpeg
Great! I’ll watch this thread for your future posts. Thanks!

I see that you’re going to Siargao. Good surfing island to see. It would be really nice if you can add Palawan. It’s incredibly gorgeous.

Like you, my main travel watches are also an Aqualand, and a Doxa (plus one Seiko). Below, in Siargao.

Enjoy!
 

1965ek

Patek
2-Faktor
CF27087F-0EC9-465B-A1C6-F8D10DA24EC6.jpeg
A75DEA26-3EA8-414C-A795-0524944D3AE0.jpeg
Great! I’ll watch this thread for your future posts. Thanks!

I see that you’re going to Siargao. Good surfing island to see. It would be really nice if you can add Palawan. It’s incredibly gorgeous.

Like you, my main travel watches are also an Aqualand, and a Doxa (plus one Seiko). Below, in Siargao.

Enjoy!
We need something more in Cebu So maybe Palawan then. Oslob with the wale sharks may also be added. Or Moalboal. or:)
 
Senast ändrad:

RikNik

Panerai
2-Faktor
We need something more in Cebu So maybe Palawan then. Oslob with the wale sharks may also be added. Or Moalboal. or:)
Trevlig resa ni har planerat.
Dyker ni är Dauin kusten utanför Dumaguete trevligt. Apo Island är fantastiskt fint att dyka på. Bohol är också trevligt, framförallt om man kan undvika högsäsongen, annars ganska turistigt. Cebu är ingen höjdare tycker jag.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Trevlig resa ni har planerat.
Dyker ni är Dauin kusten utanför Dumaguete trevligt. Apo Island är fantastiskt fint att dyka på. Bohol är också trevligt, framförallt om man kan undvika högsäsongen, annars ganska turistigt. Cebu är ingen höjdare tycker jag.
Boendet i Cebu är bara en bas för att tvätta och landa mellan utflykter. Samt att kunna lämna sånt man inte behöver. Vi hade tänkt Moalboal men hon som har dykskolan där har blivit sjuk. Nya planer fåt smidas
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Varför valde du Kina med omnejd?
Just Shanghai av två skäl. Har flera goda vänner där som vi ska träffa och bo hos. Det andra skälet är att det finns bra och billiga direktflyg till Kalibo nära Boracay som vi ska till sen. Blir bara två hela dagar där och hustrun aldrig varit i Kina så vi får se vad det blir. The bund och köttbullar på IKEA kanske:)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag och hustrun på strapatser till 27 januari. Just nu i Vietnam men skall sedan vidare till Kina, filippinerna, Malaysia och Thailand. Startar tråden för att inte kladda ner andra trådar för mycket...

streetfood i Hanoi. Billigt och väldigt gott. Känner dock efter en vecka att kläderna börjar sitta löst så vi tvingar i oss på burgerking för att kompensera...

1F5368B5-FCBF-436E-8B19-0D313DE8CD8D.jpeg


Äggkaffe i Hanoi. Starkt, sött och väldigt gott!
A7844E17-E4F9-487E-BD05-CDE1890CE840.jpeg


Tog ett tag men till slut hittade vi ett lite större köpcentrum så nu är lägenheten full med basvaror. Frukt är ju så mycket godare nära där de odlas.
D3C2EE6A-9CB1-43C0-9ABA-1508E93E18D0.jpeg


islatte är en annan kaffefavorit som inmundigats ett antal ggr.
7B8A709F-4AD8-40C0-8025-B1502E909344.jpeg


den här bilden är tagen från balkongen på vår hytt i Halong bay. Magiskt vackert... Skulle tagit mer än en natt här.
6B7AA04F-6064-439B-AEA8-A76026E81000.jpeg


Luften, eller smogen, känns på eftermiddagarna i Hanoi, så att skölja ner skiten med min lokala favorit ”Tiger” är alltid välbehövligt. I övrigt väldigt behagligt med 25-28 grader och torrt klimat. Allt gott!
99829B2D-8303-4592-B825-EDDA9723B596.jpeg
Jag är inte överförtjust i "hur" dom dricker sitt kaffe med kondenserad mjölk, men själva kaffet är riktigt gott. Har ett par kg Cafe Maj i frysen :cigar: Ha en underbar resa :) * jag har för övrigt att gäng handsmidda köksknivar/yxor i kolstål ifrån Hanoi :blackalien:
 

Rearden

Cartier
Boendet i Cebu är bara en bas för att tvätta och landa mellan utflykter. Samt att kunna lämna sånt man inte behöver. Vi hade tänkt Moalboal men hon som har dykskolan där har blivit sjuk. Nya planer fåt smidas
Från Cebu tar du dig enkelt till Malapascua, dykningen där är magisk men även stränder och det finns en riktigt trevlig italiensk resturang på en klippa (eller fanns för ett par år sen). Inte direkt en ö där det händer så mycket men det kanske behövs lite avkoppling också.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Jag är inte överförtjust i "hur" dom dricker sitt kaffe med kondenserad mjölk, men själva kaffet är riktigt gott. Har ett par kg Cafe Maj i frysen :cigar: Ha en underbar resa :) * jag har för övrigt att gäng handsmidda köksknivar/yxor i kolstål ifrån Hanoi :blackalien:
Tack det ska vi och kul med inköpstips på knivar. Fast det blir nog en kylskåpsmagnet som vanligt:)
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Från Cebu tar du dig enkelt till Malapascua, dykningen där är magisk men även stränder och det finns en riktigt trevlig italiensk resturang på en klippa (eller fanns för ett par år sen). Inte direkt en ö där det händer så mycket men det kanske behövs lite avkoppling också.
Kanon tack! Vi behöver komplettera med typ 2 ggr 5-6 dagar från Cebu city. Dock skall nyår firas där med vänner
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Ser riktigt trevligt ut! Spenderade 1,5 månad i Filippinerna för ca 2 år sen och jag älskade landet! Palawan bör upplevas trots sin höga turism, den går dock att undvika och fortfarande hitta magiska ställen. Även Malapascua om ni hinner! Gillade verkligen den ön och ett fåtal dagar där tror jag inte skulle skada.. :)

Nedan från en mindre, avlägsen ort norr om El Nido, Palawan
IMG_6801.jpeg
IMG_6938.jpeg
 
Senast ändrad:

1965ek

Patek
2-Faktor
ser magiskt ut:) vi har som sagt två av 4 veckor uppbokade med Siargao och Siquijor... Detta skall kollas upp!
Ser riktigt trevligt ut! Spenderade 1,5 månad i Filippinerna för ca 2 år sen och jag älskade landet! Palawan bör upplevas trots sin höga turism, den går dock att undvika och fortfarande hitta magiska ställen. Även Malapascua om ni hinner! Gillade verkligen den ön och ett fåtal dagar där tror jag inte skulle skada.. :)

Nedan från en mindre avlägsen ort norr om El Nido, Palawan
IMG_6801.jpeg
IMG_6938.jpeg
 
Topp