• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gaga Milano klockor..?

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jaja, men 8000kr är ju massa pengar att köpa klocka för. För 8000kr får man ju massvis med roliga klockor. Man kan ju för 17 hitta en beggad Breitling med gul tavla för den pengen, eller en ny orange japanare.

Han kan få en gratis gogoplata av mig om enda kravet är att han vill uppleva något roligt. :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Läste inläggen först och var beredd på att det skulle vara några riktiga missfoster till klockor - men när jag googlade dem sen... WTF i kubik...

Heter din kollega Stevie Wonder? Om inte, hjälp honom att invetera sina 7-8 tuss i en vettig klocka. Visa att du är en sann KS:are och förhindra detta snedsteg innan det sker

Han kan ju spara ihop några lappar till och köpa nått för ca 10 tuss, där finns det väl lite kvalitet att välja bland
 
C

China

Guest
Klart som korvspat att det sitter skit i. Maila dem och fråga vad de har för urverk i, så ska du se att du får ett undvikande svar.

Sorry yonsson, men det rör sig inte om något skräp. Man har t.ex. en Tourbillon i rose gold och övriga urverk är Schweizare vad jag känner till. Definitivt udda designer, men inga rassliga urverk. Däremot så finns det gott om kopior, men det är en annan femma.

http://www.gagamilano.com/en/watches/1003-tourbillon/1013-rose-gold-diamond/1023-tbr10

x600_ec2f4771dcd6fd3715479b4a.jpg
 

morrism

Audemars
Verkar vara ett jäkla prisspann om de har klockor från 7-8k till en roseguldtourbillon som ser väldigt dyr ut
 
  • Like
Reactions: Wii

Wi

NLA
2-Faktor
Sorry yonsson, men det rör sig inte om något skräp. Man har t.ex. en Tourbillon i rose gold och övriga urverk är Schweizare vad jag känner till. Definitivt udda designer, men inga rassliga urverk. Däremot så finns det gott om kopior, men det är en annan femma.

http://www.gagamilano.com/en/watches/1003-tourbillon/1013-rose-gold-diamond/1023-tbr10

x600_ec2f4771dcd6fd3715479b4a.jpg

Det är det som är det märkliga, de har en hel del påkostade klockor och även denna tourbillon. Trots det är det näst intill omöjligt att hitta info om urverken som faktiskt används..Hittade ett annat forum som menade att det är Seagulls mekaniska...men ja..
Jag börjar tro mer och mer att det faktiskt är bra klockor som helt enkelt ser ut som skit!
 

Wi

NLA
2-Faktor
Kära KS-are, jag ska styra iväg honom från detta geg, men jag behöver förslag..Vad kan man hitta nytt i prisklassen 7-10 som gärna är lekfullt och färgglatt. Visst kan dykare ha fina urtavlor och visare, men han är inte ute efter det stuket..

Vi måste göra något...snabbt! =)
 

_z_

Omega
Jamen han kanske gillar det där smaklösa? Har en arbetskamrat som jag försökt omvända, stort klockintresse men totalt ointresserad av mekaniska verk, slöseri med pengar tycker han.

Allt under 46 mm är totalt ointressant, grälla färger och stort som fan så att det syns.

Han bara skakar på huvudet åt de klockor jag visar honom, för små och allmänt tråkiga.

Jag har gett upp, han trivs med sitt klockintresse och får mycket mer uppmärksamhet med sitt oranga mastodontur än jag får med min Tudor.

Man måste inte alltid omvända :)

SGS3 via Tapatalk.
 
  • Like
Reactions: Wii

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hyr ska man möjligtvis kunna hitta en alternativ klocka till någon som gillar den typen av ur?
 

Wi

NLA
2-Faktor
Hyr ska man möjligtvis kunna hitta en alternativ klocka till någon som gillar den typen av ur?

Nä men nu är du lite elak.. han har ju ändå en smp300 och annat skoj.. Nu är han bara öppen nog att testa nåt helt jävla efterblivet, lite variation liksom ;)
 

plexan

Cartier
Om man äger en sån borde man bli lite illamående varje gång man kollar vad klockan är. Är i o.f.s. roligt att någon vågar sticka ut ibland.
 
Topp