• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gammal speedmaster i byrålåda

mrt4

Basic
2-Faktor
Hej på er!

En bekants pappa har den här liggande i byrålådan, tydligen arvegods.

Jag är ingen expert, men visst är detta en pre moon?

Har ni någon uppfattning om ålder samt värde i fungerande skick?

Ber om ursäkt för dassiga bilder, togs i all hast under ett jobbmöte.

Med vänlig hälsning Robin
IMG_0256.JPG
IMG_0257.JPG
IMG_0258.JPG

Ojoj, bra lådfynd. Bara bezeln ligger väl uppemot 15-20k numera... Vad gäller funktion så spelar det faktiskt mindre roll för värdet, även om verket (321) inte är billigt att serva. Det är de yttre delarnas skick och korrekthet som avgör det mesta av värdet, så med bra bilder bör ni kunna få en rätt bra uppskattning.

Jag blir alltid så förundrad när sånt här sker. Hur lyckas de liksom hamna en entusiastklocka undanstoppad på de här viset?

Oavsett grymt coolt och grattis till nuvarande ägare :)

Om möjligt vore bättre bilder och mer uppföljning kul!

Kan förresten tipsa om sidan speedmaster101 som även innehåller tabeller med priser. Brukar vara bra uppdaterat, men prisintervallen är förstås stora (särskilt premoon) eftersom skicket betyder så mycket.

Entusiastklocka? Bruksur skulle jag snarare säga. Omodernt, slitet, manuellt och otätt.
Jag kanske lever för mkt i nuet. Och en sån klocka när de begav sig inte var något speciellt, eller?

Känns inte som folk idag skulle glömma bort en några år gammal speedy i en låda längre.

Jag blir alltid så förundrad när sånt här sker. Hur lyckas de liksom hamna en entusiastklocka undanstoppad på de här viset?

Oavsett grymt coolt och grattis till nuvarande ägare :)

Om möjligt vore bättre bilder och mer uppföljning kul!

Entusiastklocka? Bruksur skulle jag snarare säga. Omodernt, slitet, manuellt och otätt.

Det ultimata bruksuret IMHO (ja, jag vet att det finns babiljarder andra klockor som kan förtjäna samma epitet). Alltid en fröjd att se ett väl använt byrålådsexemplar dyka upp. Speedmasters som är brukade under många år utan att ha varit i närheten av månen och gett sina ägare tillfredsställelse utan en tanke på att de en dag skulle vara värda insatsen till en bättre villa – i Norrland i alla fall.

Det ultimata bruksuret IMHO (ja, jag vet att det finns babiljarder andra klockor som kan förtjäna samma epitet). Alltid en fröjd att se ett väl använt byrålådsexemplar dyka upp. Speedmasters som är brukade under många år utan att ha varit i närheten av månen och gett sina ägare tillfredsställelse utan en tanke på att de en dag skulle vara värda insatsen till en bättre villa – i Norrland i alla fall.
Hehe ja för en blåställsarbetande småbarnsfar är även en modern "billig" speedy mycket pengar för mig. Därav mitt ordval entusiastklocka.

Tillbaka
Topp