• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ganga

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Jag köpte en klocka i 30-40k klassen som förmedlades av denna gentleman. Mycket trevlig kommunikation och bemötande samt mycket smidig att ha att göra med. Rekommenderas starkt och hoppas att jag får nöjet att göra affärer igen. 100% Goodguy!!!
 

Sgt_Greenie

Breitling
Köpte en klocka av den trevliga kille. Väldigt tillmötesgående och absolut inga problem överhuvudtaget. Helt klart en goodguy som jag kan tänka mig att göra affärer med igen.
 
Kanon kille!! Sålde en omega speed master
I 20 tkr klassen Till denna snubben utan några problem rekommenderar han starkt mycket lätt att snacka med o smidig affär
 

theman1

Omega
Rätt man att göra klockaffärer med @Ganga
Sålt en Rolex till ganga samt köpt en oris och seiko (inte vid samma tillfälle) och alltid fått en supertrevligt bemötande.
100 % Good Guy!
 
Mycket trevlig Good Guy! Gjorde min första försäljning någonsin på KS och mycket bra förstagångserfarenhet.

Gick supersmidigt samt ett trevligt samtal. Rekommenderas starkt!!
 

jborg

Omega
Köpte en Tag Heuer Monaco av @Ganga. Allt fint - bra kommunikation, skickades och kom fram på mindre än 24h, allt som beskrivet. Tummen upp.

//jb
 

mrviktors

Omega
2-Faktor
Köpt en klocka i 15-20 tkr klassen. Enkel och tydlig kommunikation. Hade önskat mer tid att snacka men ingen av oss hade den tiden tyvärr. En väldigt ödmjuk och trevlig individ! Gör gärna fler affärer med honom i framtiden. 100% good guy! :)
 

SPW

Cartier
Köpt en Sub av Ganga. Korrekt beskriven och bra packad (klockan, inte herren i fråga;)). Gör gärna affär igen!!:):):)
 

Dedj

Omega
2-Faktor
Köpt en klocka i 20k klassen. Otroligt trevlig och tillmötesgående, inga konstigheter.
100% good guy!!
 

sigma7

Breitling
Jag köpte en Tag Heuer Carrera av Ganga. Mycket trevlig och smidig affär! Han var väldigt tillmötesgående och behjälplig. Skulle definitivt göra affär igen! 100% Goodguy!
 

Kakerolf

Omega
Jag köpte en Oris Big Crown Pointer Date genom Ganga, otroligt hjälpsam och trevlig person! Skulle göra affär igen utan minsta tvekan, rekommenderas högt!
 

Ringan

Breitling
Jag köpte en Panerai Luminor av Daniel, helnöjd med både klockan och affären. Daniel kändes proffsig, pålitlig och det blev en smidig affär. Rekommenderar!
 
T

Takeover

Guest
Oseriös säljare. Vi var överens om en affär på 250.000 kr.


Daniel bad mig kontakta en referens här på forumet vilket jag gjorde. När allt var klart ångrade sig Daniel och drog sig ur.
 

Ganga

Omega
Oseriös säljare. Vi var överens om en affär på 250.000 kr.


Daniel bad mig kontakta en referens här på forumet vilket jag gjorde. När allt var klart ångrade sig Daniel och drog sig ur.
Du har farit som en studsboll fram och tillbaka. Ena stunden ska du köpa från Chrono24, andra stunden ska du köpa från Luxury Watches och sedan är du tillbaka hos mig igen.
Sedan har du ingen referenstråd på KS vilket bara det är märkligt. Du gav mig en referens från 2018 som likväl kan ha varit din kompis då ni verkade ha kontakt även utan för KS. Har du ingen referenssida så kan du ha dåliga affärer bakom dig också.

Du vägrar dessutom att lämna Stockholm, utan jag ska självklart åka två timmar för att du har mycket att göra. Det har jag också. I bra affärer så åker vi halvvägs för att det ska bli så smidigt som möjligt. Det har jag gjort många gånger.

Du vill swisha 50 000 kr dagen innan, 100 000 kr vid överlämnandet och 50 000 kr dagen efter. Hur ska kunna veta att du kommer att swisha pengarna? Det finns många på forumet, med bra referens som jag gladeligen skulle ha gjort en sådan affär tillsammans med. I och med din anonymitet så är du inte en av dem.

När jag sedan blåser av affären med samma anledningar som jag ovan skrivit så får en lång förklaring om att jag är oseriös. Men ändå står vi här igen och du vill göra affär. Det känns som att du är så angelägen att göra en affär fastän du flertalet gånger sagt att du kan köpa en annan klocka så att jag får dåliga vibbar.

Jag litar inte på dig överhuvudtaget. Jag har dåliga vibbar. Jag gör inte affärer om en kvarts miljon kronor med personer om jag inte känner mig trygg. Det är det som är problemet med dig, jag har inget förtroende för dig.

Toppenbra att du skrev ett omdöme på min sida så får du även ditt första riktiga omdöme på KS i och med att du inte har en referenstråd. Jag rekommenderar inte @Takeover som köpare.
Lycka till att hitta din drömklocka. Men du köper den inte från mig. @Takeover
 
T

Takeover

Guest
Tråkigt att du fortsätter ditt oseriösa beteende Daniel och hittar på. @Ganga

Först är vi överens och Daniel vill göra affär…
”Glad midsommar!
Min vän Daniel, som är den person som jag köpte klockan av, har möjlighet att hjälpa mig att åka upp till Stockholm för att göra affären.
Jag är uppe i min stressigaste tid någonsin med affärer (därför är jag så frånvarande). Men han kan åka upp om det skulle kännas bra?

För övrigt - bra midsommarfest med sådana dinkor!”


Sen ångrar sig Daniel och drar sig ur…
”Tjena,
Fick precis svar…
Det löser sig inte. Jag är bortrest och jag har ingen som kan hjälpa mig. Precis som du så vill jag inte dra in vem som helst i mina affärer.

Jag är tyvärr inte tillräckligt nöjd med priset för att det ska värt att gå över eld och vatten för att få affären att hända. Jag kommer tillbaka i mitten av juli, händer det inget innan dess, från båda håll så får vi höras då?

Vänligen,
Daniel
 

Ganga

Omega
Tråkigt att du fortsätter ditt oseriösa beteende Daniel och hittar på. @Ganga

Först är vi överens och Daniel vill göra affär…
”Glad midsommar!
Min vän Daniel, som är den person som jag köpte klockan av, har möjlighet att hjälpa mig att åka upp till Stockholm för att göra affären.
Jag är uppe i min stressigaste tid någonsin med affärer (därför är jag så frånvarande). Men han kan åka upp om det skulle kännas bra?

För övrigt - bra midsommarfest med sådana dinkor!


Sen ångrar sig Daniel och drar sig ur…
”Tjena,
Fick precis svar…
Det löser sig inte. Jag är bortrest och jag har ingen som kan hjälpa mig. Precis som du så vill jag inte dra in vem som helst i mina affärer.

Jag är tyvärr inte tillräckligt nöjd med priset för att det ska värt att gå över eld och vatten för att få affären att hända. Jag kommer tillbaka i mitten av juli, händer det inget innan dess, från båda håll så får vi höras då?

Vänligen,
Daniel”
Jag kommer inte att inleda en diskussion här på KS. Att du så otroligt gärna vill köpa min klocka förstår jag inte. Du hade siktet inställt på en annan klocka senast i fredags skrev du. Varför inte bara gå vidare och köpa klockan?
Att jag avbröt vår affär förnekar jag inte. Men jag vill göra affärer med personen jag litar på, så som det tjugotal personer som jag gjort affärer med förut. Men jag litar helt enkelt inte på dig. Det blev tydligare och tydligare genom hela processen och tillslut så kände jag att jag inte längre ville sälja till dig. Så enkelt är det.

Det framgår med all önskvärd tydlighet att du inte heller är nöjd med mig som säljare vilket är helt okej med mig. Därför ska vi inte göra affärer med varandra. Du får hitta en ny klocka och jag en ny köpare.

Önskar dig all lycka att hitta din drömklocka.

Ps. Dock så skulle jag önska att du kunde byta ut bilden ovan mot en bild där du klippt bort mitt fullständiga namn. Det är trots allt ett anonymt forum. Ds
 

Time is now

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Genomförde precis en mycket trevlig affär med @Ganga, Där jag köpte en klocka för närmare 300’ och jag fick en tydlig och seriös kommunikation från start till mål.

Rekommenderar denna herren till 100% och gör gärna fler affärer i framtiden.
 
Topp