• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Garanti på rolex

Hur lyckas man egentligen slarva bort så många certifikat, kvitton, boxar och manualer? Alltså jag syftar inte på TS utan allmänt, då det ibland verkar höra ovanligheten till att få full set. Speciellt när klockan också bara är några år gammal? Det är ju knappast jätteovanligt att det saknas.

Finns massa olika anledningar, exempel skilsmässa.
För mig är certet förbrukat efter garantin gått ut. Skulle jag sälja någon klocka där certet står i mitt namn skulle jag antingen skrapa bort det eller slänga certet. Vill inte att mitt namn ska förknippas med exklusiva klockor. Ökar helt enkelt risken för oväntat besök.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Finns massa olika anledningar, exempel skilsmässa.
För mig är certet förbrukat efter garantin gått ut. Skulle jag sälja någon klocka där certet står i mitt namn skulle jag antingen skrapa bort det eller slänga certet. Vill inte att mitt namn ska förknippas med exklusiva klockor. Ökar helt enkelt risken för oväntat besök.

Och sänker värdet på klockan..
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Enklaste svaret på var tillbehör försvinner är väl att folk i allmänhet inte är som vi. :)
De köper en klocka, förvisso en kvalitetsklocka - men de skiter fullständigt i tillbehör och "fullset".
 
Topp