Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
OK. Fair enough.Varför köpa (eller välja) en klocka som jag inte gillar?
Håller med. Jag personligen hade valt någon annan Rolex eller omega.
Jag är tvärt om och bara älskar sekundvisarna, på båda! känns lite roligare och inte så jäkla klassiskt!
Jag hade nog valt Omegan, enbart pga jag hade Rolexen nyss och vill testa nytt!
Annars gillar jag dessa också.
![]()
tillägg på mitt tidigare inlägg, 15000 gauss Omega, 1000 Gauss Rolex, IWC ingenieur (800?) om jag inte minns helt fel. Sätter tekniken i perspektiv, vilket jag i detta fall kan tycka är ett intressant tillägg utifrån "syftet" med klockan. Kronograf vs kronograf eller gmt vs gmt är det ganska mer smak och tyck vad gäller komplikationen, i viss mån även funktionalitet men 15ggr bättre tidtagning i en Daytona 4130 än PO 9300? Tveksamt.
Trevlig kväll!
Det krävs dock en helt abnorm miljö för att uppnå 15 000 gauss (1.5 T). Men jag förstår vad du menar, dock blir det problematiskt att jämföra något så trivialt som tidtagning med en mer komplex fråga som magnetiskt skydd. Om en klocka hade skydd för uppemot 150 000 gauss, hade den fortfarande varit 10 gånger bättre än nuvarande 15 000 gauss? Antagligen hade det aldrig spelat någon roll, varför båda är lika bra![]()
Håller med om användningsområdet, men rent komplikationsmässigt kan man väl ändå utmana det faktum att 150000 gauss 10 ggr bättre än 15000, OM det behovet skulle förekomma. Behöver inte ta det längre, förstår vad du menari slutändan handlar det mer om vad som triggar oss klocknördar alt. Vilken ursäkter/behov kan vi finna för att rättfärdiga ett nytt köp!