• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gay Freres Beads of Rice

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kapar @Gummo ´s tråd för att peta upp ett par bilder på en GF länk.
Inte mint condition direkt, lite bucklor på spännet. Bredd 16 mm, band och fästet. Packade upp den från lotlådan igår, så den är skitig som tusan.
Så vad tycks @Aurum ?

GF5.JPG

GF2.JPG

GF4.JPG

GF1.JPG
Känner inte igen modellen men den ser grym ut! Önskar det var jag som hittade den... Förmodar det är en vanlig rak ändlänk mot boetten? Har du en bild på baksidan av länken med?
 

BoEtt

Rolex
Den vill man bara slänga ner i ultraljudsbadet och sedan massera fin. Ser ut att behöva lite justering, dvs bocka plåt. Trevligt med vikta länkbitar så man kan mecka lite.
Precis den ligger på tur för att varmt bad. Plåten vet jag inte riktigt hur jag fixar till utan att göra för stor åverkan. Ena ändfästet är rätt så "pillat med", sen behöver bucklorna knackas ut, om det är möjligt.
Är det koscher att polera upp? Plåten på låset är rätt så repig.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Precis den ligger på tur för att varmt bad. Plåten vet jag inte riktigt hur jag fixar till utan att göra för stor åverkan. Ena ändfästet är rätt så "pillat med", sen behöver bucklorna knackas ut, om det är möjligt.
Är det koscher att polera upp? Plåten på låset är rätt så repig.
Lite svår fråga faktiskt. Den är såpass sliten/bucklig att jag skulle säg att den borde poleras upp lite. Problemet är att det inte ser bra ut med blanka slitna länkar och att bucklorna bör ordnas upp först. Sedan vet jag faktiskt inte vad du sitter på här om man ser till värdet, spelar ju in lite om det är en sjukt ovanlig länk. Du kan polera upp den lite lätt men akta kanterna så det inte tas bort för mycket material där. Även svårt att se finish på dina bilder men om du tittar på länken som sitter i spännet, är mittbitarna borstade?
 

BoEtt

Rolex
Nope ser inte så ut. Jag ska koka av möglet och ta lite bättre bilder.
Värdet spelar inte så stor, eller ja lite kanske ;), men det är ju som med klockor, värdet handlar om nåt helt annat.
Återkommer med bättre pics om ett par dar.
Tack för svar @Aurum , håller dig som ansvarig för att jag ramlade in i det här träsket med länkar... :p
 

DrKlocka

Audemars
Nej det är helt värdelöst, bara skicka hit... Vad fina länkar KS:are sitter på. Visst är det rätt länk, den ser grym ut!
Kul att höra! Det är en ruskigt bekväm länk, haft till Seamaster tidigare som nu är såld och har inte längre användning för länken. Den kommer troligtvis att säljas, lägger nog ut en annons här på brädan senare.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Någon som har en idé om vad den bör säljas för?

Kan nog vara läge att fråga på VRF som Gummo gjorde om du vill ha ett korrekt värde på den.

Vilket iofs inte gav något vettigt svar, verkar vara svårvärderat.
EBay är bäst skulle jag säga. Hade två BoR ute på vrf under någon månad, det var fan inga bud alls. Bukten gick bättre. 4' för det slitna 16mm och 8' för det fina som var 18mm. Annorlunda än @aptorsken och förmodligen äldre.
Ångra dock att jag sålde båda, hade velat ha kvar den fina länken till Tanken eller min Tissotkrono. @eriksson850 jävla fel somtjatade på mig att sälja...
image.png
image.png
 
Någon som vet vad BoR GF länkarna går för nuförtiden? Har en som jag tänkte lägga ut till försäljning men tycker det är svårt att sätta ut ett korrekt pris.
NY Document Name.jpg.jpg
 

ConElPueblo

Panerai
Det er ikke en BoR-länk, men en ægte GF-raritet, jeg vil vise her...

I trediverne lavede Omega verdens første ur med en integreret lænke i rustfrit stål. Lænken var faktisk hovedpersonen på reklamerne:

18050502274319182115699749.jpg


18050502274119182115699748.jpg


Cal. 14.8 er normalt mest set i dameure, men denne model er sandsynligvis til herrer.

Jeg fandt en billigt til salg i Frankrig, og opdagede til min overraskelse, at lænken var lavet af GF:

WP_20180504_21_22_07_Pro.jpg



Men endnu mere overraskende var det, at lænken også havde Omegas navnetræk!

WP_20180504_21_21_46_Pro.jpg


Det er - efter min bedste overbevisning - den tidligst co-brandede urlænke produceret. Og det er stof til eftertanke, når Omega hævder at de var de første til at introducere et ur med integreret lænke mere end tredive år senere ;)

Beklager de dårlige billeder, bedre kan ses her: https://www.instagram.com/p/Birmi1cHUop/
 

Bilagor

  • WP_20180504_21_22_32_Pro.jpg
    WP_20180504_21_22_32_Pro.jpg
    126.7 KB · Visningar: 4

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Det er ikke en BoR-länk, men en ægte GF-raritet, jeg vil vise her...

I trediverne lavede Omega verdens første ur med en integreret lænke i rustfrit stål. Lænken var faktisk hovedpersonen på reklamerne:

18050502274319182115699749.jpg


18050502274119182115699748.jpg


Cal. 14.8 er normalt mest set i dameure, men denne model er sandsynligvis til herrer.

Jeg fandt en billigt til salg i Frankrig, og opdagede til min overraskelse, at lænken var lavet af GF:

WP_20180504_21_22_07_Pro.jpg



Men endnu mere overraskende var det, at lænken også havde Omegas navnetræk!

WP_20180504_21_21_46_Pro.jpg


Det er - efter min bedste overbevisning - den tidligst co-brandede urlænke produceret. Og det er stof til eftertanke, når Omega hævder at de var de første til at introducere et ur med integreret lænke mere end tredive år senere ;)

Beklager de dårlige billeder, bedre kan ses her: https://www.instagram.com/p/Birmi1cHUop/
Coolt! Hade ingen koll på att de kan vara märkta där! Hoppas de som vann de jag skänkte till vintage-GTG-auktionen fick något kul :) Kollade på de jag hade hemma, och en var faktiskt märkt med "unima" :)

20190130_001412.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Det er ikke en BoR-länk, men en ægte GF-raritet, jeg vil vise her...

I trediverne lavede Omega verdens første ur med en integreret lænke i rustfrit stål. Lænken var faktisk hovedpersonen på reklamerne:

18050502274319182115699749.jpg


18050502274119182115699748.jpg


Cal. 14.8 er normalt mest set i dameure, men denne model er sandsynligvis til herrer.

Jeg fandt en billigt til salg i Frankrig, og opdagede til min overraskelse, at lænken var lavet af GF:

WP_20180504_21_22_07_Pro.jpg



Men endnu mere overraskende var det, at lænken også havde Omegas navnetræk!

WP_20180504_21_21_46_Pro.jpg


Det er - efter min bedste overbevisning - den tidligst co-brandede urlænke produceret. Og det er stof til eftertanke, når Omega hævder at de var de første til at introducere et ur med integreret lænke mere end tredive år senere ;)

Beklager de dårlige billeder, bedre kan ses her: https://www.instagram.com/p/Birmi1cHUop/
Coolt! Hade ingen koll på att de kan vara märkta där! Hoppas de som vann de jag skänkte till vintage-GTG-auktionen fick något kul :) Kollade på de jag hade hemma, och en var faktiskt märkt med "unima" :)

20190130_001412.jpg
Sjukt coolt! Missade vad @theargonaut syftade På men det här är ju på riktigt en arkeologiskt viktig upptäckt! Tack så hemskt mycket!!! :)
 
Topp