• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Glas" som lossnar

FreddeFiskarn

Breitling
Hej,

Jag är helt grön på att meka med klockor och har en fråga. "Glaset" (som är plast eller pelxi) på min morfars gamla Lagonda har börjat lossna då och då.
När man tryckt tillbaka det känner man att det "vippar" lite om man trycker på glasets yttre kant.

Hur löser man detta? Eller var hittar man ett nytt "glas" om det är enda alternativet?
 

Bilagor

  • DSC_2272.JPG
    DSC_2272.JPG
    359.8 KB · Visningar: 4
  • DSC_2290.jpg
    DSC_2290.jpg
    231.5 KB · Visningar: 2

Exxet

Rolex
Hej,

Jag är helt grön på att meka med klockor och har en fråga. "Glaset" (som är plast eller pelxi) på min morfars gamla Lagonda har börjat lossna då och då.
När man tryckt tillbaka det känner man att det "vippar" lite om man trycker på glasets yttre kant.

Hur löser man detta? Eller var hittar man ett nytt "glas" om det är enda alternativet?
Enklaste lösningen är traska in på närmaste urmakeri och be dom att byta glas, det är ju inget specialglas, förmodligen ett vanligt plastglas och det ska dom nog ha hemma.
 
Topp