• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Glashutte Original Senator Chronometer. Fabriksservad 2019.

evki

Audemars
2-Faktor
Pris
110.000
Returpolicy
Enligt överenskommelse
Bilder Skickat
  1. Ja
Säljer en mycket fin och vacker kronometer från Tysklands berömda klockbyn, Glashütte. Jag var där förra året när jag lämnade klockan för en fabriksservice och vill du se några av världens finaste fickur kan du kolla mitt resereportage här.

Senator Chronometer är en av GOs mest lyckade modeller med en helt unik komplikation för en klocknörd: när man drar ut kronan nollställs sekundvisaren till 60 och minutvisaren hoppar till närmaste minutmarkören. När man sedan ska ställa tiden hoppar minutvisaren från markör till markör så att sekund- och minutvisare blir perfekt synkroniserade varje gång. En superudda men absolut nödvändig komplikation för en perfektionist!

Klockan är i mycket gott skick och fortfarande under servicegaranti.
Den kommer med sin låda (dock utan klockfodralet), kronometercert, manual och servicefodral samt servicepapper. Inget garanitcertifikat. Bandet som sitter på klockan och som ingår vid köpet är en IWC Santoni alligatorband i mycket bra skick.

Byte: testa gärna.
Retur: Ingen vid F2F. Annars enligt ök.
Pris:
110.000 (Nypris runt 300.000)

Referens: 58-01-01-01-04
Diameter: 42
Tjocklek: 12,3mm
Boettmaterial: roséguld
Vattenskydd: 5 atm
Glas: safir
Urverk: cal. 58-01

Tack KS för annonsplatsen!

_7219291.JPG
_7219296.JPG
_7219316.JPG
_C220888.JPG
_7219302.JPG
_9049797.JPG
_7076103.JPG
_A220580.JPG
 
Senast ändrad:
Topp