• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Glycine Combat Sub GL0185 – klassisk design! PB 3 och sista: 27/3

Pris
3800
Returpolicy
Retur? Nej. Om inget annat uttryckligen är avtalat.
Bilder Skickat
  1. Ja
!SÅLD!

Gammalt pris 4 200. Nytt pris 4 000. Nyare pris 3800. Sista pris 3500

Här har vi en Glycine som jag tyvärr inte synkat med. Ångrar verkligen inte att jag köpt den eftersom jag sneglat på denna modell i flera år. Den har mycket som talar för den. Tidlös design, den ligger lågt med sina 11 mm, den överdimensionerade skruvade kronan OCH glaset är platt och är ur de flesta vinklar osynligt. Har svårt för glas på klockor som blänker och skymmer urtavlan.

- Men Glycine ägs ju numera av Invicta, säger vän av ordning. Ja men det är fortfarande en klocka från Schweiz med allt vad det innebär. Detta är i mitt tycke en mycket prisvärd historia med ETA urverk, safirglas och 200 meters vattentät. Toolwatch mätte klockan till en avvikelse på +1.8 sekunder per dag.

Den mäter 42 mm. Denna någorlunda ovanliga modell kommer med stålarmband. Det vanliga är annars att den kommer enbart med gummiarmband. För mig var det viktigt eftersom att om man vill uppgradera från gummi till stål kan det bli en kostsam historia. Jag har sett stålarmband till denna för runt 3 000 spänn på bukten.

Första ägaren köpte klockan ny 1919 och den kommer med det som syns på bilderna.

Lådan har lite märken på insidan och armbandet har märken från ”desk diving” (borde gå att putsa bort). I övrigt är känslan av ny klocka som är använd någon månad. Jag har själv burit den endast någon dag.

Jag slänger även med gummiarmband som syns på bild. Det är inte original till klockan utan ett Uncle Seiko! Detta armband är i mitt tycke bland det mest bekväma och praktiska som finns. I allt från hur det sitter till materialkänsla och att hålen sitter så tätt att det alltid går att ställa in optimalt.

Klassisk design till vettigt pris!

1.jpeg
2.jpeg
3.jpeg
4.jpeg
5.jpeg
6.jpeg
7.jpeg
8.jpeg
9.jpeg
10.jpeg

Överlämnar gärna F2F till forummedlem med referenser i Stockholm.

Om klockan skickas betalar köparen valfri frakt.

Betalning via Swish.

Referenser:
https://klocksnack.se/threads/nisse-pärlemo.83063/#post-2106070

Tack KS för ett fantastiskt forum!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp