• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gmt insert hjälp :)

sjstrm

Cartier
Halloj! Fick tag i ett pepsi insert till min gmt. När det väl landat hemma såg jag att det var skillnad mot mitt andra pepsi insert (förutom fade) Fonten är "större". Någon som har koll på vad det är för insert jag fått fatt i?
Lite snabba googlingar men inte funnit exakt detsamma.

Störst skilland på "2" enligt mig. Fann någon benämning, typ "heavy two".
Det är mycket mindre andrum till kanten också.

Någon GMT-guru kanske vet?

Tack!

image.jpg


Jämförelse med mitt andra insert :)

image.jpg


Baksida;
image.jpg
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Tror båda passar till 16710/16700. Gjorde en del research om inserts innan jag köpte min 16710 förra året och vad jag minns fanns det två olika varianter - en där övergången mellan blått/rött gick "igenom" 8an i 18 och en där övergången går emellan 1an och 8an. Anteckning jag gjorde: bör vara det där serienumret. Skall dock tillägga att jag inte är säker!
image.jpeg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Halloj! Fick tag i ett pepsi insert till min gmt. När det väl landat hemma såg jag att det var skillnad mot mitt andra pepsi insert (förutom fade) Fonten är "större". Någon som har koll på vad det är för insert jag fått fatt i?
Lite snabba googlingar men inte funnit exakt detsamma.

Störst skilland på "2" enligt mig. Fann någon benämning, typ "heavy two".
Det är mycket mindre andrum till kanten också.

Någon GMT-guru kanske vet?

Tack!

image.jpg


Jämförelse med mitt andra insert :)

image.jpg


Baksida;
image.jpg
Jag skulle gissa på Aftermarket.

EDIT: Just hooken på "2-orna" ska vara den vanligaste tellen. Jag är dock ingen expert, så någon annan kanske vet med säkerhet.
 

jabla

Sarlacc
Tycker det ser ok ut, insert till 16700, 16710 & 16760 har samma storlek. Äldre modeller med plexi har en annan storlek.
 
Topp