• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

GMT tips?

image.jpeg
Bästa förslaget hittills!

Ja va fan, förutom den jättejättefula mercedesvisaren (och så länge du inte är så känslig för att den uppvisar "vissa" likheter med ett annat märkes klockor så funkar ju denna):
18274602119_36bd6f22f6_o.jpg

Bästa förslaget hittills!
Det är jag som har en ute till försäljning och är såklart lite jävig men kan inte annat än att hålla med. För den som verkligen använder GMT funktionen är den samma som Rolex Explorer, dvs att man hoppar fram timvisaren under gång med kronan vilket är praktiskt.

Senast ändrad:
Spanade in märket Alpina, synd att de har så många copycats från IWC och andra märken. Det förstör märket. klocktillverkare måste ha mer fantasi än att sno varandras design det drar ner dem i varumärkesvärde

Har helt glömt bort min favvo GMT för runt >10.000. Varit nära att klicka hem en ett par gånger.
- Christopher Ward C60 trident GMT. Länk. ligger runt 900 pund ny.
c60-38-gm-swkk-b_3d.png
Helkonstigt att ha minutmarkeringar från 0-15 min på bezeln. Hade sett mycket bättre ut med en klassisk 24-timmarsskala.
Snygg klocka i övrigt.

upload_2017-5-16_11-27-58.png

Den här funderar jag på själv. Precis under 15 000 på Stowa.de.
Någon som har erfarenhet av modellen eller Stowa.de mer generellt?
Andrahandsvärde? Service? Tacksam för hjälp!

upload_2017-5-16_11-27-58.png

Den här funderar jag på själv. Precis under 15 000 på Stowa.de.
Någon som har erfarenhet av modellen eller Stowa.de mer generellt?
Andrahandsvärde? Service? Tacksam för hjälp!

Jag har en STOWA Flieger som jag gillar. ETA-verket (2824-2) tickar på bra. Jag har inte behövt serva ännu, men det är ju ett standardverk så jag förvänar mig inga konstigheter. GMT:n har väl också ett ETA-verk? Andrahandsvärdet är väl sisådär på de flesta klockor av denna typ. Begagnade Flieger med något år på nacken och som kostar € 930 nya brukar väl ligga på ca 5-6 000.

//B

Tillbaka
Topp