• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GMT, vilken bezel är snyggast?

andheg

Rolex
2-Faktor
Svag för blått :)

UAE-Rolex-GMT-on-a-NATO-Strap.jpg
Grym den där
 

BME

Cartier
Köpte mig en Coke o var fast besluten att köpa mig en pepsi men coken har vuxit rejält på mig och håller den för närvarande som #1
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Bra fråga... skillnad på insert och insert. På de gamla gillar jag när de är blekta, tex pepsi och helsvart.
null_zpsc58db0ed.jpg


1b36df5e_gmtblack.png



När det gäller de nya keramiska så föredrar jag blå/svart mot helsvart
rolex_gmt_II_116710BLNR_bonanno_1.jpg


1271417d1383550912-show-your-collection-204d15e2319d11e3af9822000a1f9331_8.jpg


JohnMayersWatches-5.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Egentligen är det svårt att svara på frågan generellt, då varje "insertkategori" kan ha stora individuella skillnader, såsom slitning, blekning, matchning med den specifika klockans karaktär och länk mm. Tror nog dock jag gillar Coke mest, om man tänker nyskick.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Min kollega köpte en gmt från 58'a jävligt snygg men den saknade bakelit insertet. Han vände sig då till vrf och en kille hjälpte han där med en aftermarket bakelit insert, fan va bra den blev sen :) måste ta några kort nästa vecka så ni kan se den. Är det OK att posta en bild på em aftermarket bakelit insert här?
Absolut! Nu blir man ju nyfiken :)
 

Rivalen

Rolex
Har jag missat - har vi sett något Root Beer insert mot svart tavla? Äh - sorry Jabla missade din. Man kan inte deleta felposter?
 
Topp