• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gräddvita urtavlor!

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Gräddvit, äggskal, off white, silvered matte, etc etc. ni förstår vad jag menar. Visst är tavlor med dessa färgnyanser läckra? Speciellt tillsammans med silver/stål/vitguld/platina kan jag tycka.

Angelina Jolie tycks ju ha köpt en viktig pjäs just i detta utförande som hon givit sin make (bra fru! Håll hårt i henne Brad!). Saxat från dagens King (Whedda s text);

"Referensen 2458 från 1952 i Platinum som tillverkades av Patek Philippe för den amerikanska advokaten J.B Champion. Samma klocka som gick för närmare 4 miljoner dollar på Christie´s Auktion i November 2012. Klockan som faktiskt slog Eric Claptons omtalade 2499 i platina i samma auktion."
http://www.kingmagazine.se/bloggar/klockblogg
ggg.jpg

Jag tycker färgen är magisk men klockan ovan är redan tagen (bara en tillverkad, VARFÖR?!). Jag har dock en Omega Broad Arrow (ref. 3551.20.00) som är off White samt en Tudor med bruten silvertavla och äggskalsvita register (för övrigt min dagens klocka).
imtrage.jpg

imasfge.jpg

ghj0.jpg

Denna har jag också, men den är kanske mer skitig än off White!? Snyggt är det i vilket fall som :happyhappy:
hjjk0.jpg

Har ni några bidrag till denna genre?
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Jag tycker färgen är magisk men klockan ovan är redan tagen (bara en tillverkad, VARFÖR?!). Jag har dock en Omega Broad Arrow (ref. 3551.20.00) som är off White samt en Tudor med bruten silvertavla och äggskalsvita register (för övrigt min dagens klocka).
imtrage.jpg

imasfge.jpg

ghj0.jpg

Denna har jag också, men den är kanske mer skitig än off White!? Snyggt är det i vilket fall som :happyhappy:
hjjk0.jpg

Har ni några bidrag till denna genre?

Tudorn är FRESH! Fy f-n... :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Håller med Rozzy ! Har alltid gillar denna, men ogillar ju vitguld (damur på bilden men jag hittade inte herruret snabbt)...

W2601956_0_cartier_watches.png
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Hade denna ett tag, gillade klockan och hade nog haft den om tavlan varit silver. Off-white/gräddvit är inte riktigt min grej även fast det är snyggt!

DSC_0385_zpse2674a21.jpg


Den silvertavla som finns i samlingen...

DSC_0004_zps086d3e02.jpg
 

Oskar

Omega
mumma! Jag är också ett stort fan av vita urtavlor i dess olika former. Otroligt nog har jag dock svårt för silvertavlor... Sen föredrar jag helt klart vita urtavlor till läderband, blir lite för sterilt med stålband.
 
Topp