• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Grön inom klockområdet! Vilken klocka för 3k?

Jag har en Seiko Monster SRP581, den köpte jag för 2800:- från klockor.se. Fantastisk klocka för de pengarna

Seiko bullhead
IMG_0497.PNG
Lyssnat på någon podd nyligen? :)
För 3? Lycka till!

Var en podd "unwound" som pratade sig hesa om exakt den modellen nyligen. :)
Ser att där är ute ex för 375 £ på buy it
now o ett antal som håller på att bjudas på som blir kul att följa , missade podden , men kom att tänka på modellen pga att min kollega har ett ex . Känslan är att prisutvecklingen har varit svag över längre tid på dessa - han betalade motsvarande 400€ för denna (i fint skick) för 15 år sedan .

Seiko SKX013 om du har lite mindre handled, SKX007/009, SKX173 alternativt Turtle-refarna (SRP7XX) hade jag nog kört på :) Sen finns det en hel uppsjö av äldre Seikos i liknande stil.

Alla går att få begagnade inom din budget. 1200-2000kr för SKX'arna beroende på skick och ålder. Hade rekommenderat att köpa ny länk från Strapcode (ex. Superjubilee, Angus Jubilee, eller Superoyster).
För Turtle får du lägga till en tusing ungefär!

Bilder på de jag nämner:

SKX013 och SKX007 (den mindre till vänster är 013):
DSC_3592.jpg

SKX009:
SKX009K1b.jpg

SKX173:
HmhmNLt.jpg

SRP/Turtle-modellerna:

PADI, ZIMBE, Blue Lagoon och Green Turtle är ovanligare och dyrare. Särskilt ZIMBE.
Jag har 775, en kompis har 773 och vi är väldigt nöjda :)
untitled-drawing-jpg.537338

Tack för alla svar hörni! Mycket fina klockor man fick tips om, bara att sätta sig ner nu och sålla bort :p

Tråkigt kanske men, skx med super oyster och något NATO borde gå loss för 3 nytt och lite lägre om du kör begagnat!

Den Orient Mako USA 2 som ligger på k&s.
Safirglas, SEL, samt nya verket m hack.
Dessutom relativt unik då den inte säljs annat i USA.
SKX släng dig i väggen.:p

Senast ändrad:
Hej.
Jag skulle vilja slå ett slag för Deep Blue Nato Diver.
Saphire-glas, 300m WR, automatiskt Sekio NH36 verk, helium-ventil (om man fastnar i tryckkammaren), snygg.
Lite kontroversiell då en del tycker det är en Seiko-kopia. Har precis köpt en för ca 2000:- på Timestore24.org. Finns i olika färger. Grym klocka för pengarna.
Köp lite roliga band så du landar på 3000:-!

Bilagor

• IMG_3032.JPG
    IMG_3032.JPG
    232.5 KB · Visningar: 52
  • IMG_3033.JPG
    IMG_3033.JPG
    272.8 KB · Visningar: 52
Senast ändrad:
Blev väldigt sugen på Orient, antar att Seiko är bättre men fyfan vad snygga Orientklockorna är. Synd att den där Mako USA II har en vit urtavla :(

Köp en skx007/009.
Inse att du tycker länken är lite väl rasslig. Köp dig valfri uppgradering ala strapcode. Meka på plats själv hemma och känd dig som urmakarkung samtidigt som klockan får ett rejält lyft i helhetsintryck och skön tyngd.

Tro mig. Jag gjorde så och nu sitter man med alldeles för mycket dykare hemma :p

Har förövrigt 16.5cm handled och skx00x har ca 46mm L2L vilket sitter som en smäck! :)

Köp en skx007/009.
Inse att du tycker länken är lite väl rasslig. Köp dig valfri uppgradering ala strapcode. Meka på plats själv hemma och känd dig som urmakarkung samtidigt som klockan får ett rejält lyft i helhetsintryck och skön tyngd.

Tro mig. Jag gjorde så och nu sitter man med alldeles för mycket dykare hemma :p

Har förövrigt 16.5cm handled och skx00x har ca 46mm L2L vilket sitter som en smäck! :)
Okej men då undrar jag vad skillnaden är mellan "K" och "J" modellen på SKX007? :)

Okej men då undrar jag vad skillnaden är mellan "K" och "J" modellen på SKX007? :)
Det har debatterats så många gånger på KS. Gör en liten sökning. Enligt mig så är de inte värt mkt extra alls med en J.
Åtminstone inte på en dussinklocka som skx.

Jag svarar inte helt då jag själv aldrig riktigt fick klarsida i det. Men tror de var just för vilken marknad de var ämnade. Alltså betyder inte J att den är gjord i japan som många tror.

Maskinellt är de likadana. Lite olika text på tavlan.

:)

Om nytt. SKX007K från exempelvis Amazon UK så håller du dig inom EU. Finns för 165 pund. Köp sedan till ett Super Oyster från Strapcode som många föreslagit samt eventuellt ett Nato (varför inte ett färgglatt) till sommaren från Singularstraps. På monsterwatches.nl kan man själv välja typ av länk och även byta ut glaset till safir från början till sin Seiko. Om begagnat, Sumo eller Certina diver beroende på smak.

Seiko är mycket klocka för pengarna, ska ner till asien nästa vecka och försöka hamstra lite dinkor. För några år sen hittade jag flera second hand SKX007 till vrakpriser, frugan var mycket duktig på att pruta :)

Klockmaster Globen har en Seiko SRP043 "Spork" till salu för halva priset - 2500:-
Perfekt skulle jag säga.

Se stulen bild:

IMG_0480.JPG

Tror jag insett att jag gillar när klockan har en grön eller blå bezel och urtavla vilket Seiko inte verkar ha, vad rekommenderas isåfall?
EDIT: Nu snackar vi dykarklockor då inte dressare liksom :)

Tillbaka
Topp