• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Graham Oversize..

ScubaKing

Audemars
Några till..


Graham-Chronofighter-1695-Silver-11.jpg


Graham_Chronofighter_Oversize_Black_Arrow.jpg


graham-chronofighter-oversize-bomber-gen-2-back.jpg
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Jag ville bara peka på att jag inte ser något speciellt alls med graham. För mig så känns det som vilken plottrig och överdesignad ur och Penn klocka som helst masterkiller och ScubaKing
Menade inte att det skulle vara lika varandra ur ett designstöldsperspektiv, utan att de båda väcker samma känsla hos mig. Iaf rent designmässigt, de (graham) är säkert synnerligen välbyggda och kvalitéskillnaden är säkert milsvid.
 

Calfen

Panerai
Jag gillar några klockor de har! Bär själv nästan bara 36-39 mm men vid rätt tillfälle älskar jag oversize likt Graham och U-boat :p
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grahams klockor är ju iaf spektakulära. Har provat några i butik men de känns så sjukt opraktiska med alla kronskydd och skruvar och lock och fjullidutt. Har svårt att se en på mig själv....

Är det någon på KS som äger ett ex?
 
Jag gillar den, ser ut att vara en häftig klocka. Några åsikter?

2uzqgbc.jpg

Med all respekt för att folk har olika smak, men jag fattar inte grejen med Graham.

Senast jag var inne hos Erikssons Ur, som är AD för Graham, så slog det mig att dessa svulstiga klockor, enligt mig, hör hemma med oversized modeklockor (tänk Diesel). Dessa bärs gärna av män mellan 20-25 år med slitna jeans, djupt v-ringade t-shirts, Beckham-mössa och vita sneakers. Den kombon ger mig kväljningar.

Kan nån förklara varför, om jag borde ändra min åsikt? Är det en bra klocka i en mindre bra paketering?
 
  • Like
Reactions: jhm

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Såg denna Graham Silverstone GMT på tz-uk's säljsida. 42mm. Lite småcool. Ingen fickpluntekänsla. Rimligt prissatt också, ca 13 lax...

Graham Silverstone 2012 026_zpsjofkvbzb.jpg


(bilden är norpad från annonsen...)
 
Topp