• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Grand Seiko GMT x 2 - ska man slå till?

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
SBGE001 är lite för stor och blingig för min smak. Storleken i kombination med bezeln gör att den i alla fall på bild ser väldigt blingig ut. De brukar ligga ute på forumen mellan 25' och 29', så jag tycker INTE du ska betala över 30.

Fast det är väl begagnade du menar? den jag länkade är ju fabriksny.
 

POO

Panerai
Den vittavlade är riktigt fin, inga "men" bara riktigt fin. Annars finns det ofta ett "men" för mig när det kommer till GS, för stora boeter och oproportionerliga bandhorn, enorma tryckknappar, delvis polerade länkar ala omega, ja alltid är där nått.
Dessutom är ju springdrive rätt osexigt...
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Den vittavlade är riktigt fin, inga "men" bara riktigt fin. Annars finns det ofta ett "men" för mig när det kommer till GS, för stora boeter och oproportionerliga bandhorn, enorma tryckknappar, delvis polerade länkar ala omega, ja alltid är där nått.
Dessutom är ju springdrive rätt osexigt...
Allt är ju subjektivt både med design, teknik m.m. Jag tycker Spring drive är sjukt coolt, lite som en cyborg (fast i klockornas värld) Fast jag erkänner - inte ens jag är nog inte helt redo att satsa på en Spring drive GS. Jag är mer ett fan av Seikos 36 000 bph GS:ar. Men någon gång i framtiden blir det nog en Spring drive GS tillslut för min del... :)
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Synd att 021an inte har skruvad krona, annars hade jag nog ägt en nu....
Spring drive = osexigt? WTF!? Men visst, det tickar ju inte...
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag skulle nog säga tvärtom... Spring drive är allt annat än osexigt.. Den helt svepande sekundvisaren är ju närmast en erotisk upplevelse. Sen att jag just nu vill avnjuta en klassiskt mekanisk GS är en annan sak. Men sådant kan ju snabbt ändras ;) Spring drive är ju trots allt 98% mekaniskt.. ;)
 
Personligen så är den andra given, den första har lite Seiko 5 känsla över sig,( i alla fall på bild, säkert inte iRL)

Jag hatar när någon man känner ber en lägga ett bud på någonting, man vill ju självklart betala såå lite som möjligt men man vill inte ge ett underbud en polare heller...

Jag brukar be dom säga vad dom vill ha, antigen så köper jag eller passar, han borde ju vara insatt när han själv gått och köpt en GS för 70papp så lite koll bör han ju ha...
 

Sond

Patek
Nu har du ju redan bestämt dig och jag skulle inte heller vare sig velat eller haft råd/kunnat prioritera 70 papp på ett dylikt erbjudande. Men klockorna var intressanta. SBGM021 tyckte jag var grymt läcker. Skulle absolut vilja ha! Däremot SBGE001 skulle man aldrig kunna få mig att falla för. Den ser oharmonisk ut. Liten tavla i förhållande till bezeln. Och bezeln tar över hela klockan.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Svarta tavlan var läcker och känns mer sportig än den vita mer dressiga!

Kör på båda och fjäska lite för tanten!
 
Topp