• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Grand Seiko SBGV011

Pris
30000
Returpolicy
Enligt ök.
Bilder Skickat
  1. Ja
Säljer nu min Grand Seiko Sbgv011 köpt av Pange Horloges i hösten 2017.

Modellen släpptes 2014 av Grand Seiko som en hommage till företagets första klocka med datum den sk Self-Dater som kom 1964. Sbgv011 är en limiterad serie om 900 klockor där mitt ex är nr 229.

37,2 mm men bärs något större pga de kraftiga bandhornen. Ca 10,5 mm tjock. Vattentryck 10 bar.

I klockan sitter ett quartzverk (9F82) och batteriet byttes i höstas av Klockmaster Globen. I samband med det trycktestades klockan, se bild nedan för värden. 9F verken har är en avvikelse på 10 sekunder per år.

Jag bedömer att klockan har ett mycket bra bruksskick. Lite hairlines men inga djupa repor eller dings.

Säljes med ytter- och innerbox, länk, cert, manual.
Byten: Nej
Premierar F2F affär i Stockholmsområdet men klockan kan skickas på köparens bekostnad.
Retur enligt ö.k.
Tack för titten och tack KS för annonsplats

IMG_6244.JPG

IMG_6268.JPG

IMG_6252.JPG

IMG_6255.JPG

IMG_6257.JPG

IMG_6243.JPG

IMG_6242.JPG

IMG_6259.JPG
 

Bilagor

  • IMG_6270.JPG
    IMG_6270.JPG
    175.3 KB · Visningar: 37
Topp