• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Grand Seiko SBGX291

oddface

Panerai
2-Faktor
Pris
20000
Returpolicy
Om ej som beskrivet
Bilder Skickat
  1. Ja
Denna grymt fina GS får nu vandra vidare. Inte dålig någonstans, men har tyvärr förlorat sitt syfte i min låda pga annat som kom in.

Köpt här på forumet av första ägaren, som plockade ut den 2018.

Var ska man börja beskriva detta mästerbygge? Osar kvalité om boett och länk. Men tavlan är helt fantastisk. För att inte tala om de zaratsu-polerade visarna och index, fanimig perfekt placerade. Ljuset träffar alltid någon av vinklarna så den är lättläst även i dunkla ljus. Den har även, för Grand Seiko lite ovanligt, lysmassa på visare och 12,3,6,9. Vidare till urverket som är handbyggt, håller sig inom ±10 sekunder per år, varje sekund tickar visaren två gånger för att klara de feta visarna (även om det ser ut som ett väldigt distinkt tick varje sekund). Läs gärna på om 9F urverket och förundras. Ska tåla magnetism väl, även om jag inte personligen fått användning av just den funktionen.
Service? Borde bli år 2068 om jag har räknat rätt. Batteribyte kommer nog innan dock.
Skruvad krona som ger en vattenresistans på 100 m.
Diametern ligger på 38,8 mm, tjocklek 10,7 mm och bredd mellan bandhornen är 19 mm.

Med följer alla lådor, hängtag och allt annat som borde vara med. + ett Grand Seiko alligator läder med Seiko vikspänne.

Finns några ytligare repor och en lite tydligare ding, dock inget jag har stört mig på. Se bilderna för att få en uppfattning.
Finns i Stockholms norrort för beskådan. Kan skickas om så vill, då med lämpligt alternativ, kostnaden splittar vi broderligt.

Pris: 20 000
Siktar egentligen på annat, så med byten är jag väldigt kräsen, men testa gärna.

Nu, bilder:
GS-9.jpg

GS-3.jpg

GS-4.jpg

GS-5.jpg

GS-6.jpg

GS-7.jpg

GS-8.jpg

GS.jpg


Tack till KS för möjlighet att annonsera.
 
Senast ändrad:
Topp