• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Grattis till vinnarna i JULTÄVLINGEN!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nyårsdag och vad kan väl passa bättre än att presentera vinnaren i Jultävlingen....

Ett stort grattis till @marer som kammade hem segern stort med sin klockren...

image.jpeg


PM'a mig din adress så kommer ett litet priskit på posten.

Grattis också till övriga vinnare som placerade sig i följande ordning i omröstningen:

@Kim
@Tor Ole Kjellevand
@Chatastropher
@Papa Elrico

PM'a mig era adresser så kommer det priser på posten även till er. :)

Stort grattis till er allihopa och god fortsättning! :)
 

marer

Cartier
Vilken härlig start på 2016!
Tusen tack till klocksnack för en kul tävling med många fina bidrag. Tack även till alla medlemmar som röstat, det värmer!
Jag vill passa på att önska er alla en god fortsättning och ser fram emot allt spännande det nya året har att erbjuda. Inte minst när det gäller klockor. :D

Tack än en gång.
/marer
 

ruchac

Omega
Och jag kan fortfarande inte förstå vad en ren har med Göteborg att göra..?
Är bilden tagen på Naturhistoriska museet vid Slottsskogen kanske, och då
blir bilden helt plötsligt göteborgsk?
Hade det varit en bild på Feskekörka eller Avenyn och att man hade kunnat
skymta en man eller kvinna i bakgrunden med armbandsur på sig så hade
jag kunnat kallat bilden just göteborgsk och då hade jag t.o.m röstat på den.
Men just nu känns allting väldigt diffust och det något som inte står rätt till.
Varför vann inte Phillippe Sterns bidrag kan man fråga sig?
Det finns liksom ingen rättvisa alls tycker jag.
 
Jag är också bitter för att jag inte photoshoppade ihop en bild snabbt och vann...
Googla vacker bild => spara i photoshop => ta av klockan och lägg på vit bakgrund, t ex A4-papper => fotografera => koppla usb-kabel från kamera/mobil till dator => importera klockbild till photoshop => markera trollstav på vita fältet => markering omvänd => kopiera => öppna den googlade renbilden => klistra in => omforma fritt => när klockan har rätt storlek och plats kan man finputsa den på sitt lager med radergummit => KLART

Detta är en bruksanvisning för hur man vinner nästa fototävling. Tips: googla så berömd fotograf som möjligt, t ex Mattias Kluum.

Detta går lika fort som att läsa texten. Längre tid behövs för googling, koppling av usb-kabel och importering kamera till dator. Självklart vinner vackraste googlebilden, precis som de flesta människor kan tycka att en snygg parfymklocka är vackrare än något schweiziskt "konventionellt" märke. Självklart tror många att Armanis klockdesigners jobbar inhouse och är minst lika kreativa som Tissots.

Men det kunde varit värre. Fler photoshopbastarder fanns ju med i tävlingen. Verkligen tur att inte värste photoshopfuskaren med sin dörrvakt, Apple Watch och gudvetallt kom till final. Nämner inget namn, men det kunde varit värre.
 

ruchac

Omega
Tycker gott att vi kan skippa fler tävlingar på forumet fortsättningsvis.
Det skapar bara bitterhet för många, inklusive mig själv.
Var det en riktig ren på bilden som vann, finns den i verkligheten eller
bara photoshoppad? Varför var inte Feskekörka med i bakgrunden om
nu bilden skall föreställa göteborgsk? Är det Mattias Klums klocka som
hänger där på renhornet? Varför vann inte Phillippe Sterns bidrag?
Frågeställningarna blir många och det skapar bara förvirring och
bitterhet tyvärr.
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Tycker gott att vi kan skippa fler tävlingar på forumet fortsättningsvis.
Det skapar bara bitterhet för många, inklusive mig själv.
Suveränt bra idé, det vore ju hemskt tråkigt om inte precis alla på forumet skulle tycka resultatet var rättvist.
Klart vi ska lägga ner allt som har med tävlan, kreativitet och att ha lite skoj att göra, något annat vore nästan otänkbart...
 

ruchac

Omega
Och själv röstade jag på ett annat bidrag, fast det inte ens fanns en chans att det bidraget
skulle vinna, allt var redan försent! Och jag tycker ju inte ens om fabrikatet på klockan som
mannen på bilden har på handleden! Jag känner nu i efterhand att jag blev förledd av
bilden, det var sprit och nikotinreklam kan man bara konstatera, är det ens lagligt med
sådana bilder?! Bilden gjorde mig i vilket fall förvirrad och jag kände att jag inte kunde
tänka klart när jag röstade. Det har också bidragit till stor del att jag känner bitterhet
inför denna typ av tävlingar.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp