• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gravering på ur

Depp-Erik

Cartier
Spontant känns det väl ungefär som tatueringar. Gör man något unikt och smakfullt och som passar ens personlighet så kan det vara snyggt men om det blir nåt ur "tribal-katalogen" så blir det väl mest pannkaka av det.

Måste säga att det är ju ett fantastiskt hantverk på bilderna i länken, men i min smak så är det lite väl mycket gravyr. Kanske hade vart fräckt att ha ett graverat insert eller nåt och hålla resten av klockan ren.

Kul med en annorlunda tråd också :)
 

Cybergurra

Breitling
Grymt snyggt, men jag håller med vad flera av er tidigare sagt, det skall passa ihop med den personliga stilen.
Jag skulle nog ta en och två funderare innan jag lät gravera någon av mina dinkor.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Fint hantverk, kan absolut förstå de som vill sätta lite extra personlig prägel på sin klocka skulle göra något sånt här. Med det sagt, inget för mig.
 

månljus

Panerai
Utifrån bilderna så verkar hon minst sagt väldigt skicklig! Jag hade dock inte nappat. Är väl kanske bara en tråkig jävel.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Riktigt fint och proffsigt utfört arbete, inget snack om den saken.
Men jag skulle inte vilja få det gjort på någon av mina telningar.
 
Topp