• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gripenbro 1680

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Man behöver inte vara expert för att se att något är fel polerat, ja det går få bättre.

Leta rätt på en bättre som är till salu så att vi får se hur det ska se ut ;)

Håller med om att boetten inte är perfekt men jag har sett 5513 som är halvtråkigt polerade för 65 head only, utan historik, så inte är den jättedyr, relativt sett.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Visst är ena kronskyddet smalare. Det syns tydligt. Vad man dock ska komma ihåg är att det här är stora närbilder. Varje liten detalj upplevs större på dessa bilder än i verkligenheten. Dessutom kan ljus och vinklar göra att vissa detaljer upplevs annorlunda och ibland oxå felaktiga. Det bästa är att kolla klockan irl. givetvis.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Visst är ena kronskyddet smalare. Det syns tydligt. Vad man dock ska komma ihåg är att det här är stora närbilder. Varje liten detalj upplevs större på dessa bilder än i verkligenheten. Dessutom kan ljus och vinklar göra att vissa detaljer upplevs annorlunda och ibland oxå felaktiga. Det bästa är att kolla klockan irl. givetvis.

Du kan säkert ha rätt men jag ser det inte? Sedan är de ju handpolerade från fabrik så jag ser inte problemet?
30308702-origpic-2acb28.jpg

30308702-origpic-fbf274.jpg
 

stockton209

Breitling
Nej, det där är absolut inte en dålig boett!

Servicetavlan har nog större inverkan på värdet än boettens skick i detta fall.


Oj oj oj, så nu är jag ett troll?

Tror att forum är till för just sånt här, frågor etc, en tavla, visare, krona, endlinks, armband såmt kan du alltid byta ut och hitta rätt årtal till din klocka, men ett case/ boett som är fel polerat? Nu pratar vi kosmetisk kirurgi vad tror du klockan blir värd då?
 

stockton209

Breitling
Vad var frågan då? Det ser mest ut som du försöker dig på att ställa ledande frågor för att få igång ett drev mot gripenbro, smart teknik när det kommer till att pruta?

Jag prutar aldrig, ser jag något som ser korrekt ut för frågat pris så köper jag det, ser det inte ok ut i mina ögon så går jag vidare, för mig är inte priset viktigt för mig är ett boettet viktigt till ett pris som är korrekt! Men om du tänker i dom banorna som du vill stämpla mig i så förklara det allt om dig.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jag prutar aldrig, ser jag något som ser korrekt ut för frågat pris så köper jag det, ser det inte ok ut i mina ögon så går jag vidare, för mig är inte priset viktigt för mig är ett boettet viktigt till ett pris som är korrekt! Men om du tänker i dom banorna som du vill stämpla mig i så förklara det allt om dig.

Du verkar ju oerhört kunnig, varför ställer du då frågor, eller vad är du gör egentligen? Småklagar och söker medhåll?

Din attityd funkar inte här, tyvärr!
 

stockton209

Breitling
Du verkar ju oerhört kunnig, varför ställer du då frågor, eller vad är du gör egentligen? Småklagar och söker medhåll?

Din attityd funkar inte här, tyvärr!


Tack, kunnig JA, petig JA. Min fråga kvar står om det är såna här pengar vi pratar om för ett boett tex från gripenbro (vet ej vem han är) man kan vänta sig att köpa i Sverige?

Det här gäller inte bara gripenbro utan andra annonser jag set, om man tar en massa med bilder varför tar man inte en bild från sidan av luggarna runt kronan?

Förklara gärna närmare min attityd?

Ps. Alltid undrat, har du verkligen tre bröstvårtor?
 

stockton209

Breitling
Tack, kunnig JA, petig JA. Min fråga kvar står om det är såna här pengar vi pratar om för ett boett tex från gripenbro (vet ej vem han är) man kan vänta sig att köpa i Sverige?

Det här gäller inte bara gripenbro utan andra annonser jag set, om man tar en massa med bilder varför tar man inte en bild från sidan av luggarna runt kronan?

Förklara gärna närmare min attityd?
Du kan säkert ha rätt men jag ser det inte? Sedan är de ju handpolerade från fabrik så jag ser inte problemet?
30308702-origpic-2acb28.jpg

30308702-origpic-fbf274.jpg


Om det här är handpolerat från fabriken så bör dom skicka han på ögon kontroll eller anställa någon annan!
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Förklara gärna närmare min attityd?

Ps. Alltid undrat, har du verkligen tre bröstvårtor?
Nog inte vi som skall förklara din attityd. Det gör du nog bäst själv.
Men efterson du frågar så försöker jag mig på en förklaring: antingen ett troll eller en person som inte ens kan föra sig bakom en skärm. Skärp dig och uppträd som den person du är eller hitta ett annat forum att förstöra med din attityd.
Nuff said.
 

stockton209

Breitling
Nog inte vi som skall förklara din attityd. Det gör du nog bäst själv.
Men efterson du frågar så försöker jag mig på en förklaring: antingen ett troll eller en person som inte ens kan föra sig bakom en skärm. Skärp dig och uppträd som den person du är eller hitta ett annat forum att förstöra med din attityd.
Nuff said.


Så på det här forumet är det inte ens OK att ställa en fråga? Utan man blir stämplad som ett troll?

Det här är ju bara för roligt, hur skall andra lära om klockor om dom inte vet vad dom skall leta efter, så det är helt ok för dig att inte ifråga sätta saker?
 
Topp