• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Grova klockrån i stan ökar – nu sätter polisen in mer resurser"

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Martin.

Omega
2-Faktor
Ber om ursäkt om det finns en tråd om detta redan, men tänkte att denna artikel kan vara intressant för er andra också.
https://mitti.se/nyheter/klockran-polisen-resurser/?omrade=vasastan&view=app
Ta hand om er, och var uppmärksamma när ni går hem och in i er trappuppgång!

Länk till polisens uttalande: https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2019/juli/flest-klockran-begas-i-citykarnan/
Skärmavbild 2019-07-16 kl. 20.52.13.png


Vänligen,
Martin
 

Denvy

Omega
Så jäkla tråkigt, funderar lite på vad man kan göra för att skydda sig.
Flexa på sociala medier känns som en dum grej att göra. Bli för full inte heller smart. Dra undan armen när skummisar är i närheten.

Tråkigt att man ska behöva leva så men men.
 

ScubaKing

Audemars
Forstätter det så kommer det utan tvekan påverka branschen och försäljningen negativt. Många köper klockor för att dem gillar dem, men dem vill gärna även kunna ha dem till kläderna på ett snyggt sätt. Det finns säkert en väldigt liten del som köper klockor endast för sig själva med, utan att någonsin visa den för vänner eller på armen. Ska man lägga ut hundra lax och sedan konstant vara orolig för att inte kunna bära den eller visa den så lär det bli färre som slår till.
 

ScubaKing

Audemars
Anledningen till att man inte får diskutera det här på KS är troligen samma anledning till varför vi satt stopp för det i vår klockgrupp. Diskussionerna går väldigt snabbt in på vem som gjort brottet, och således ursprunget på personen. Det spårar ut varje gång. Vet inte hur många diskussioner som spårat ut i vår grupp på Facebook. Folk blir osams direkt och pajkastningen börjar. Det tillför bara osämja.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Anledningen till att man inte får diskutera det här på KS är troligen samma anledning till varför vi satt stopp för det i vår klockgrupp. Diskussionerna går väldigt snabbt in på vem som gjort brottet, och således ursprunget på personen. Det spårar ut varje gång. Vet inte hur många diskussioner som spårat ut i vår grupp på Facebook. Folk blir osams direkt och pajkastningen börjar. Det tillför bara osämja.

 

Belfort

Omega
Anledningen till att man inte får diskutera det här på KS är troligen samma anledning till varför vi satt stopp för det i vår klockgrupp. Diskussionerna går väldigt snabbt in på vem som gjort brottet, och således ursprunget på personen. Det spårar ut varje gång. Vet inte hur många diskussioner som spårat ut i vår grupp på Facebook. Folk blir osams direkt och pajkastningen börjar. Det tillför bara osämja.
En kraftig kartläggning behövs för att kunna grunda konversationerna på riktig fakta. Detta borde ligga i både sidors intresse. Allt för att undvika denna pajkastning.
 

Ola G

Cartier
Nej nej ingen kartläggning behövs, det är människor som begär brott och var de kommer ifrån spelar ingen roll.
Det är synd om de som begår brott, offren borde vetat bättre än att gå ut med dyra klockor på ett ställe där det befinner sig individer med trauman och problem men om om inte förövarna bättrar sig efter en 15-20 brott, så kommer en tant från socialen alternativt rikspolischefen att bjuda på saft och bullar och säga till på skarpen.
SUCK
Ola G
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Nej nej ingen kartläggning behövs, det är människor som begär brott och var de kommer ifrån spelar ingen roll.
Det är synd om de som begår brott, offren borde vetat bättre än att gå ut med dyra klockor på ett ställe där det befinner sig individer med trauman och problem men om om inte förövarna bättrar sig efter en 15-20 brott, så kommer en tant från socialen alternativt rikspolischefen att bjuda på saft och bullar och säga till på skarpen.
SUCK
Ola G
Vad tillför ditt inlägg??

Det är pga såna inlägg som trådarna ballar ur
 

Ola G

Cartier
Inget alls utom förutom att vädra min frustration, jag vet att jag borde knyta näven i fickan och inte säga, skriva eller göra ngt men det är svårt
Jag beklagar #Sjökvist
Mvh
Ola G
 

DrDre

Patek
Det är väl med trådar om klockrånen ungefär som med fakediskussionerna - d.v.s. det kan vara bra att de lyfts upp så att folk blir medvetna om riskerna, men diskussionerna tenderar att dra iväg, bli rätt gapiga och sluta med bråk.
 

Son

Omega
2-Faktor
Funderar på var klockorna tar vägen, antar att några dyker upp på Blocket, Tradera mm utan cert osv, Det hade säkert gjort skillnad om
desssa hade blivit svåra alt omöjliga att sälja
Så mitt råd i det hela köp inga klockor som inte är fullset alt har en väldigt bra historia varför det saknas.
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Funderar på var klockorna tar vägen, antar att några dyker upp på Blocket, Tradera mm utan cert osv, Det hade säkert gjort skillnad om
desssa hade blivit svåra alt omöjliga att sälja
Så mitt råd i det hela köp inga klockor som inte är fullset alt har en väldigt bra historia varför det saknas.
gissningsvis går de utomlands
 

Zingo

Rolex
Funderar på var klockorna tar vägen, antar att några dyker upp på Blocket, Tradera mm utan cert osv, Det hade säkert gjort skillnad om
desssa hade blivit svåra alt omöjliga att sälja
Så mitt råd i det hela köp inga klockor som inte är fullset alt har en väldigt bra historia varför det saknas.
Inte så många utanför forumet som bryr sig så mycket om lull lull och vill betala massa extra för det. Själv är jag också totalt ointresserad av boxar etc och har de förvarade i en kartong i förrådet då vissa vill betala mer för det om någon skulle säljas. :oldman:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp